Som nevnt tidligere. Ta fabrikkinstillinger med en "klype salt". Vi har jo et litt annet klima her hjemme enn der de fleste RC-biler blir bygget og testet
Mvh
PS: Fikken melding fra Casevac her på forumet, som jeg ga et tilsvar på;
Tilsvar;
Jada, helt enig med deg på dette. Det som beskrives i linken din, er en variant av den metoden jeg har beskrevet under "Metode 3".
Jeg anbefaler imidlertid ikke å kjøre bilen mens denne rutinen gjennomgåes, da det, særlig på tunge monstertrucks, er mye drivverk som må kjøres inn i tillegg til motoren.
På buggy'er o.l. kan det imidlertid sikkert kjøres uten for mye belastning på motoren.
Den ekstra belastningen du ïmidlertid får ved å kjøre en MT under en slik varmesyklus- innkjøring, vil gi deg en høyere temperatur på motoren, grunnet den ekstra belastningen ved å trekke med seg u-innkjørt drivverk, enn det som motoren alene vil fremkalle dersom den får jobbe uten å trekke med seg drivverk og bil på bakken.
Dette vil igjen gi deg litt, til medium, feilindikasjoner på motortemp, og således forårsake unødig slitasje på stempel og sylinderforing.
Takk for linken og infoen.
Mvh
Roy I.
Mvh
PS: Fikken melding fra Casevac her på forumet, som jeg ga et tilsvar på;
Originally posted by Casevac
Jada, helt enig med deg på dette. Det som beskrives i linken din, er en variant av den metoden jeg har beskrevet under "Metode 3".
Jeg anbefaler imidlertid ikke å kjøre bilen mens denne rutinen gjennomgåes, da det, særlig på tunge monstertrucks, er mye drivverk som må kjøres inn i tillegg til motoren.
På buggy'er o.l. kan det imidlertid sikkert kjøres uten for mye belastning på motoren.
Den ekstra belastningen du ïmidlertid får ved å kjøre en MT under en slik varmesyklus- innkjøring, vil gi deg en høyere temperatur på motoren, grunnet den ekstra belastningen ved å trekke med seg u-innkjørt drivverk, enn det som motoren alene vil fremkalle dersom den får jobbe uten å trekke med seg drivverk og bil på bakken.
Dette vil igjen gi deg litt, til medium, feilindikasjoner på motortemp, og således forårsake unødig slitasje på stempel og sylinderforing.
Takk for linken og infoen.
Mvh
Roy I.
Comment