Announcement

Collapse
No announcement yet.

SC vs OS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SC vs OS

    Tenkte og gå til anskaffelse av en ny motor til min jupiter, Nå har jeg en SC46A-S i som jeg synes er litt slapp. Med en "fiske" vekt målte jeg trhusten til ca 2.2kg med en 10x7 prop, og jeg kan ikke stige brattere enn ca 45-50grader hvis jeg vil holde en konstant fart oppover. (Inkjøringa gikk bra over en gallon og jeg får tuna den onklig på HSL) Nå har jeg ikke så mye erfaringer med andre motor merker så jeg lurer på om den høres slapp ut for dere? Hvordan er SC oppmålt mot OS? Som sagt så tenkte jeg og skaffe ny motor, en SC52A-S (836Kr) eller en OS 55AX til den dobbelte av prisen til SC'en. Er det noen reel ytelse og hente på OS fremfor SC'en?

  • #2
    kjøp deg en JBA 56 med 11X6 propell. denne er helt hundre til en jupiter!! http://www.throttlestore.com/motorer...n.aspx?lang=NO
    har samme fly og motor selv og det funker knall flyr greit rett opp den blir vist sammenlignet med os 55, så det er en god motor til en grei pris
    biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

    Comment


    • #3
      Ble og velge 55ax'en. Har du målt thrusten på den motoren? Kan du hovre med den motoren?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ratama View Post
        Ble og velge 55ax'en. Har du målt thrusten på den motoren? Kan du hovre med den motoren?
        sikkert ikke dumt det nei jeg har ikke målt thrusten på motoren. jeg vet ikke om jeg kan hovre med den for jeg er for fersk med fly til å få det til, men jeg føler det er mer enn nok krutt i motoren, så det kan godt henne at det går
        biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

        Comment


        • #5
          Har du målt kor høyt turtall du får på den motoren på bakken? Leste om en som hadde en jupiter med en 46ax som han nesten klarte og hovre med, så du skal nok klare det. Hovrer ikke noe selv, Liker mest fart. Alt dette med hovring, turtall thrust bruker jeg bare for og få en anelse av hva motoren yter. Misforstå meg ikke, jeg er ganske fornøyd med SC motoren, den har overlevd 6 kræsjer 3 av dem ente med totalvrak av flyene. Motoren har tålt mye og den har vært enkel og starte og stille inn, men jeg var lit i tvil på ytelsen.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ratama View Post
            Har du målt kor høyt turtall du får på den motoren på bakken? Leste om en som hadde en jupiter med en 46ax som han nesten klarte og hovre med, så du skal nok klare det. Hovrer ikke noe selv, Liker mest fart. Alt dette med hovring, turtall thrust bruker jeg bare for og få en anelse av hva motoren yter. Misforstå meg ikke, jeg er ganske fornøyd med SC motoren, den har overlevd 6 kræsjer 3 av dem ente med totalvrak av flyene. Motoren har tålt mye og den har vært enkel og starte og stille inn, men jeg var lit i tvil på ytelsen.
            ja jyst. nei har ikke målt noe som helst siden jeg ikke har noe å måle det med. og så er det litt vanskelig å telle når motoren går på full rulle hehe..

            jeg leste om en med OS 46ax som målte en jupiter til 192km/t med gps så jeg tipper man får bra med fart både med JBA 56 og OS 55ax vist det er det du er glad i hehe

            ja jeg har hørt mye bra om SC sine motorer
            biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X