Jaja, da var det slutt på denne motoren.
Den gikk helt fint på lørdag, men da jeg fyret den opp i dag, så var den vrien, og den stoppet med en gang jeg dro ut gløderen. Byttet plugg, og den hostet og gikk sånn delvis, men ikke bra. Den gikk kanskje et halvt minutt før den hostet og stoppet. Prøvde å tune litt, men den ville ikke gå skikkelig.
Jeg tok av toppen, og fant masse metallspon. Det skal det jo helst ikke være oppi der.
Tok ut motoren og plukket av eksosen. Når jeg titter inn der, så ser jeg at pinnen som forbinder stemplet og råden ikke sitter fast ytterst, den henger og slenger litt innerst.
Jeg ser ikke noen grove riper i sylinderen, men det er vel å anta at stempel + sylinder, og antakelig råden er kass?
Er dette min skyld, og kan det være fordi den har gått litt varmt at dette har skjedd?
Se vedlegg.
Den gikk helt fint på lørdag, men da jeg fyret den opp i dag, så var den vrien, og den stoppet med en gang jeg dro ut gløderen. Byttet plugg, og den hostet og gikk sånn delvis, men ikke bra. Den gikk kanskje et halvt minutt før den hostet og stoppet. Prøvde å tune litt, men den ville ikke gå skikkelig.
Jeg tok av toppen, og fant masse metallspon. Det skal det jo helst ikke være oppi der.
Tok ut motoren og plukket av eksosen. Når jeg titter inn der, så ser jeg at pinnen som forbinder stemplet og råden ikke sitter fast ytterst, den henger og slenger litt innerst.
Jeg ser ikke noen grove riper i sylinderen, men det er vel å anta at stempel + sylinder, og antakelig råden er kass?
Er dette min skyld, og kan det være fordi den har gått litt varmt at dette har skjedd?
Se vedlegg.
Comment