Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kommer røyk opp av toppen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kommer røyk opp av toppen...

    Har et spm..

    Prøvde å starte bilen min etter 3 år... er en Kyosho tr-15 rally med en gs15 motor! Den startet etterhvert, men når jeg skulle prøve å kjøre den, gikk det ikke så bra.. Gikk kanskje bra i 2 min, men så hvis jeg hadde full gass, også skulle bremse ned, da stoppa den! gang etter gang... Pluss at det kom røyk opp av toppen! jeg lurer litt på hva spm kan være feilen.. Jeg har lest litt rundt her på forumet, men fant ikke akkurat det svaret jeg ville ha..

    Hva tror dere? Mvh Chris

  • #2
    Skru opp tomgangen. Røyken kan komme av at det ligger gammel fuel i toppen som nå blir varm og fordamper.
    Hvor gammel er fuelen. Viss den også er 3 år gammel bor du kjøpe ny.
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • #3
      Syntes tomgangen er ganske høy som den er egentlig...
      Har kjørt opp nesten 2 tanker nå, og det fortsetter å ryke fra toppen.. fuelen blir vel ikke liggende der så lenge? kjøpte ny fuel før jeg startet også.. riktig nok 25%, men det skal vel ikke ha noe å si?

      Comment


      • #4
        Tomgangen kan fortsatt være for lav. Det hender ingenting viss du skrur den opp så det er bare å prøve. Metanolen fordamper og oljen ligger igjen. Men det kan også lekke mellom topp og blokk.
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

        Comment


        • #5
          okok, har skrudd av toppen, og rengjort! tror det skal være tett der.. Men har ikke noe med at tempen er for høy eller noe sånt? fordi bilen går greit i noen min, på tomgang osv! Men virker liksom om den blir for varm, og dermed ikke går på tomgang, pluss at det ryker ut av toppen...

          Comment


          • #6
            Hvor gammel er fuel og hva heter den og hvor mange prosent er den på. Prøv også å skru ut fuel skruen.
            Jeg kan ikke svare mer nå får nå er det Airsoft krig på G
            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

            Comment


            • #7
              Modell racing fuel PRO heter den, er 25% nitro og 12% olje... Den er helt ny, kjøpte den iallefall forrige uke..

              hvorfor skal jeg skru ut den skruen? Prøve å kjøre uten skruen liksom?

              Comment


              • #8
                Noen som har noen fler forslag til hva jeg kan gjøre?
                Er det noen som har opplevd det samme? Har ikke lyst til å kjøre motoren død heller...

                Comment


                • #9
                  Skru ut skruen slik at den får mer fuel. 1/8 runde om gangen. Det er lov å tenke litt selv også.
                  HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                  Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                  Comment


                  • #10
                    Okok! Er så lenge siden jeg har kjørt, så husker jo ikke hvordan ting er..
                    Men er det bedre å kjøre med 16% nitro og mer olje? For varmen altså?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg vil tro at den motoren er mer glad i mindre nitro % altså. Men mer olje?!?! Kanskje litt. Dei fleste kjører vel bilene på rundt 12% nå. For du for mye olje går den dårligere og blir fort varm.
                      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                      Comment


                      • #12
                        hvis du synes den blir for varm må du bare gi den mer fuel når du kjører prøve og følge litt med bare, det er ikke så mye annet og gjøre. kanskje prøve en annen plugg.
                        men at det ryker av toppen kan være mye rart, hvis den har stått i 3år kan det jo være støv som ligger å brenner bort gjør reint alt som er så finner du sikkert ut hva det er.

                        når det kommer til nitro blandingen din så kan det være feil type for pluggen, så finn ut om plugg og nitro går over ens.

                        jeg er langt i fra en proff, å dette er bare mine meninger om hva jeg ville gjort. så jeg håper det hjelper deg også Lykke til

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har prøvd meg frem mye i det siste! Har skrudd ut "dyseskruen" til den nesten detter ut, ca 9 omdreininger... da går den varm, og jeg har gradvis skrudd skruen innover igjen.. men den stopper når den blir for varm, uansett hvor mye bensin den får.. Hmmm!

                          Hvor mange omdreininger skrur du dyseskruen ut? Noe som er "Normalt"

                          Har nå også kjøpt Big Bang fuel, med en medium plugg.. Skulle vel være bra det?

                          Comment


                          • #14
                            Nå har jeg akkurat vært ut å kjørt litt, i 10 minus! Hadde skrudd 6 omdreininger på fuelskruen... da får den jo nok fuel, og er kaldt ute... Da skal den vel ikke klare å bli for varm? Men den ble den, freser og ryker fra toppen...
                            Hmmmm

                            Comment


                            • #15
                              Det samme skjedde når jeg kjørte med 25% og vanligvis har hatt 16%, men da jeg gikk ned til 16% igjen funka det fint. Ellers vil je anbefale og bare skru og skru til det funker, og ikke skru for mye om gangen.
                              HPI Baja 5B v2

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X