Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøring i snø-Luftfilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøring i snø-Luftfilter

    Hei. Har fått meg en Kyosho DRX også tenkte jeg og få kjørt litt med den i snøen men virker som den ikke får nok luft når jeg har på deksel rundt filtere for det tetter seg med snø, er det noen fare og kjøre det åpent så lenge det har bra med olje?

    Også hvor mye ekstra er det vanlig og skru ut nålene når det er kaldt 5- feks? Hvis det er mulig og si noe om det da, varier jo veldig fra motor til motor sikkert.
    Tor Andre Børresen
    20

  • #2
    hei, har bare prøvd min drx 2 ganger i snøen, og da gikk det fint å kjøre med deksel over filteret, du må vel ha det på for at det skal bli tett på siden? kjørte med HSN ca 3,5 omdreining ute, da gikk den litt rikt, for å være på den sikre siden.

    Skal forresten selge min nå, er ikke interessert i delebil?
    Last edited by EmilT; 27 December 2009, 18:52.
    Mitsubishi Lancer Evo X
    Futaba 2.4GHz

    Comment


    • #3
      Nå brukte jeg sånn som var på gamle Landmaxen hvis du husker det, ikke det orginale som har en plastkon i hver ende. Så det blir endel tettere. Ok, 3,5 er jo det du skal kjøre med når du kjører inn bilen da men.
      Tor Andre Børresen
      20

      Comment


      • #4
        Vet ikke hva som var på landmaxen, men av det jeg fant av bilder på nettet ser det ut som at det burde gå fint å kjøre uten deksel så lenge man har bra med olje. Vet at 3,5 er det man bruker når man skal kjøre inn, og det er jo for at den skal få nok fuel? hvis jeg ikke har misforstått helt? standardinnstilling er jo 2,5 ute
        Mitsubishi Lancer Evo X
        Futaba 2.4GHz

        Comment


        • #5
          Er som på den her http://www.modelrc.gr/images/Kyosho%...ndmax2_big.gif

          Gikk da fint helt til jeg har kjørt litt i snøen...Må lage noe skjermer på'n tror jeg. Hørtes mye ut men får prøve det, den var så vond og starte og plutselig...
          Tor Andre Børresen
          20

          Comment


          • #6
            det er nok kanskje litt i meste laget, men skjer ihvertfall ikke noe galt om den får for mye annet en at det vil bli litt treigere respons. Du må nok kanskje skru den litt inn igjen for å få starte den lettere, jeg lagde skjermer på min, brukte plexi glass, noen tomme isbokser og limpistol, det hjalp mye
            Mitsubishi Lancer Evo X
            Futaba 2.4GHz

            Comment


            • #7
              Når jeg kjørte inn bilen så gikk den jo ikke på fullgass i det hele tatt omtrent med 3.5omd men. Hvor mye har du low end nåla på da?

              Tja, har litt div deler fra landmax og noe passer jo om hverandre, mye skal du ha for den da?
              Tor Andre Børresen
              20

              Comment


              • #8
                Husker ikke hva LSN står på, kan sjekke senere. Jeg synes min går helt greit på 3,5 på HSN når det er kaldt nå, men er nok ikke helt full effekt da. har lagt ut en annonse her, kan godt gi bud.

                http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=44856
                Mitsubishi Lancer Evo X
                Futaba 2.4GHz

                Comment


                • #9
                  ok, for stussa litt på at den skulle endel lenger inn enn det den sto på når jeg fikk den. Justerer den med åpent gass spjeld og skrus helt inn og 2.5 ut igjen, men i følge tegninga så skal den omtrent flukte med ytterkanten på akslingen omtrent...

                  Tror jeg får spare litt penger nå, men hadde sikkert vært kjekt og ha ja
                  Tor Andre Børresen
                  20

                  Comment


                  • #10
                    Prøvde bilen nå med sidepodsa fra landmaxen med litt ekstra høye skjermer og da så det ikke egentlig ut som noe problem og kjøre med orginale filteret

                    Starta på første nappet når jeg starta'n inne til og med. Sliter bare litt med og justere HSN fordi den dør litt ut samma vilken vei jeg skrur, er jo ikke akkurat lett og tyde hvordan motoren går på røyken heller når enn kjører i snø hehe. La foresten merke til at du kjører jo med 16% nitro og jeg 25% så blir ikke helt relevant hva du har justert den på :P
                    Tor Andre Børresen
                    20

                    Comment


                    • #11
                      ja, blir litt forskjell når man har forskjellig fuel. jeg prøvde ikke min der det var så mye løs snø heller da, det var brøyta nesten helt ned til isen
                      Mitsubishi Lancer Evo X
                      Futaba 2.4GHz

                      Comment


                      • #12
                        tape gutter.. tape rundt toppen på motern ellers holder ikke motoren lenge i den kulda... riktig at motor må ha mer fuel om vinteren, men det vil også gjør at motoren går kaldere...
                        sigpic
                        Team Elefun

                        Comment


                        • #13
                          Er nok lurt det ja, bruker du sølvtape da eller? Funker kanskje og pakke den inn i alufolie og så blir det ikke så stygt rundt toppen.

                          Sitter og fundere på og gjøre Travis Pastrana sitt hopp i scala...
                          Det vil si at jeg må hoppe ca 9m Han hoppa 82m (269fot)

                          YouTube- Travis Pastrana 2010 Red Bull New Year No Limits 269 ft World Record Jump! (The whole thing!)

                          Får sjekke hvor langt 9m egentlig blir, er litt skeptisk til om det er nok fart i DRX'n
                          Tor Andre Børresen
                          20

                          Comment


                          • #14
                            Blir som at du må hoppe over 2 stk NISSAN QASHQAI i lengde rettningen, en slik er 4300mm.
                            Jeg hadde ikke testet det med min DRX Subaru.
                            Shaky
                            Kyosho Subaru DRX og Traxxas Jato 3.3

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X