Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med litt for høy lyd. Noen tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med litt for høy lyd. Noen tips?

    Hei!

    Var på fly stripa for å fly. Jeg fikk lovt til å teste støy nivået på modellen min. Den over steg 92DB! den var oppe i 94DB. Så da spør jeg dere proffe om hvordan jeg kan senke støy nivået 2 - 4 DB uten på kjøpe ny eksos potte?. Det er en Thunder Tiger 61 pro motor, Sviver som en drøm.
    Er dette Mulig?

    Mvh Andreas

  • #2
    Nå veit jeg ingen ting om flymotor, men på 1:5 biler så funker det ihvertfal å dytte litt stålull eller rockwool eller noe varmebestandig isolasjon inn i potta. Kanskje noe sånt kan funke?
    Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

    Comment


    • #3
      Hmm.. Det var jo en idee. Men vil ikke stålulle gå inn i motoren hvis den skulle starte feil vei eller den skulle løsne? Da blir det jo som sand papir for foring og stempel.

      Åpen for mer "safe" løsninger, Kan godt koste 200kr liksom. Men det må funke da.


      Mvh Andreas

      Comment


      • #4
        Heheh, om motoren skulle starte feil veg, så vil motoren pumpe ut eksos samme plass som den alltid har gjort. Den pumper ikke eksos ut av forgasseren og trekker luft fra potta eller noe slikt.
        Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
        O.sæland hobby

        Comment


        • #5
          Stempelet går jo bare opp og ned uansett, så det er ingen fare hvilken vei den skulle gå nei. Når det gjelder stålull så må den være såpass "grov" at det ikke kommer masse flis og sånt ut av den da. Du kan prøve med en sånn gryteskrubb liksom. Tror det skal være ganske trygt.
          Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

          Comment


          • #6
            Ja, stemmer. Hva var det jeg tenkte på? haha. Men ja, jeg kan jo prøve det.

            Men foresten, Når jeg først var i gang, Jeg skal kjøpe en ny motor til et nytt fly. Tenkte å kjøpe brukt, Har noen erfaring med 61 Acm motorer?

            Takk for svar!

            Mvh Andreas
            Last edited by andriksen; 5 January 2010, 14:59.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X