Announcement

Collapse
No announcement yet.

nitro% til forskjellige motorer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nitro% til forskjellige motorer.

    Jeg har da kjøpt meg en kyosho bil, av typen drx, og leste selvfølgelig igjennom bruksanvisningen.
    Der sto det at jeg burde ikke kjøre på mer enn 16% Nitro, og at motorer mellom 12.-18. ikke burde kjøres på høyere % uansett. Merke er vel smak og behag kanskje, men hva har % å gjøre for motoren?

    lurer også på om noen har forslag til plugger på denne bilen, der er jeg litt usikker på hva jeg skal bruke.:/ GXR18 er typen motor som sitter i den jeg har hvertfall

    håper det er noen som er klokere enn meg der ute:P

  • #2
    er det ingen som har svar på dette?? ikke så mye som en liten anbefaling engang??

    Comment


    • #3
      Jeg vet ikke hvor mye det vil hjelpe deg men jeg har alltid kjørt med 20% Nitro og 16% olje.
      Uansett om det har vært en .11 motor eller .28. Har gått fint det med de motorene jeg har hatt hvertfall..

      Men hva som er anbefalt vet jeg ikke.
      Signatur
      http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

      Comment


      • #4
        høres ikke helt på trynet ut det da

        men jeg lurer også på to ting til, ang fuel

        1. hvor kan jeg kjøpe fuel som blir sendt i posten, det er vanskelig å finne noen som vil sende dette.

        2. Har nitro % noe å si på toppfarten, eller rett og slett effekten på motoren i det store og hele?

        Comment


        • #5
          www.elefun.no sender fuel i posten.

          Bruk 16-20% nitro og alt mellom 10 og 12% olje er "normalt"

          Jo høyere nitro jo mer effekt, både toppfart og bunndrag.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            så hvis jeg bruker nitro med 20% så vil ikke dette ta drepern på motoren min, selv om det er anbefalt og kjøre på 16% ?

            men mister du så mye effekt at det tar all glede av kjøringa med noen % mindre i blandinga, eller er det ikke sånn du merker så mye av?

            har sett på det de selger på elefun, men jeg har ikke vært borte i det merket, så hvis noen har noen erfaringer med den så er det bare å komme med dem

            Comment


            • #7
              Motoren blir mye lettere å justere med høyere nitro, kjøler litt mer også. Du merker lite eller ingen forskjell fra 16 til 20%. Men fra 16 til f.eks 25%, da vil du merke stor forskjell. Kjøp denne du: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13151&i=30


              Rapicon fuelen er helt topp den. Bruker den i konkuranser.
              TEAM ELEFUN

              Comment


              • #8
                høres veldig bra ut skal bestille meg nitro og kjøpe meg noen nye plugger så jeg kommer meg igang igjen, har vært noen mnd med lite kjøring nå desverre.

                holder det og bruke a5 plugger når jeg kjører med dette "oppsettet"?

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X