Announcement

Collapse
No announcement yet.

sirio s21 bx sti varmskjært?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sirio s21 bx sti varmskjært?

    motoren har gått 2 tanker på tomgang og er splitter ny.
    slet forferdelig med å starte da den var sykt trang,men fikk det til etter oppvarming med varmepistol.

    jeg vet at en nitromotor ikke har godt av å kjøres inn i kulda,men jeg varmet opp først og startet og tenkte jeg skulle la den gå 2 tanker og vedlikeholde temp med varmepistol og temp måler...

    etter 3min var den blitt kaldere(eller det sto iallefall på infrarøde tempmåleren)så jeg fyret på med varmepistol og etter 3min begynte turtallet å øke...sjekket temp og den var på 170!!

    da la jeg litt snø på toppen og motoren gikk hanske rask ned til 90c og holdt seg der resten av tanken.

    dette gjorde jeg for 3uker siden ca og jeg spurte i den lokale sjappa og her på nettet om dette var farlig.men svaret var at dette ikke var no problem over så kort tid.

    uansett så skrudde jeg ut mtoren i dag for å sjekke stemplet og det hadde riper....
    motoren er fremdeles hard i toppen og umulig å dra en runde rundt uten varmepistol.

    men nå bør jeg vel bestille nytt stempel/sylinder?evnt noe mer?
    skader jeg motoren ytterligere om jeg bare kjører nå?hvis jeg må bytte stempelkitt uasnett...?

    ps tempmåler er ny og forgasser er ikke tuklet med.
    Last edited by fortoggærdi; 30 January 2010, 07:47.

  • #2
    snakket med forhandler og han tittet på motoren og sa at det var normale ufarlige riper...og ingen indikasjon på varmkjæring.sa at det var sånne riper som kom med en gang..
    komp er fremdeles så høy at det må varmes opp for å i hele tatt gå rundt.

    så da lar jeg det være som det er...

    noen som har noe erfaring med denne motoren?tror den skal gå sykt...

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X