Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motoren stopper på 1/4 gass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoren stopper på 1/4 gass!

    Hei!

    Som tittlen sier har jeg et problem med at motoren kveler seg når jeg gir mer en 1/4 gass. De første 2-4 minuttene motoren går er det ikke noe problem og den kveler seg ikke ved fult gass pådrag. Når motoren begynner å bli varm stopper den etter at jeg har bremset bilen og motoren går på tomgang, når jeg da skal gi gass igjen stopper motoren. Motoren går fint på tomgang, men stopper ved litt gass pådrag.
    Håper på hjelp!

    Mvh PedAnd
    Mvh Andreas

    HPI Trohpy 3.5

    sigpic

  • #2
    Hvilken type motor er det snakk om ?
    2 x GS Storm CL-1, Sportwerks Turmoil, Mugen MBX4.
    No one here gets out alive !
    sigpic

    Comment


    • #3
      Originally posted by Powerrush View Post
      Hvilken type motor er det snakk om ?
      Det er denne HPI 4.6: http://www.rcpitstop.co.uk/ekmps/sho...1495_02(1).jpg
      Mvh Andreas

      HPI Trohpy 3.5

      sigpic

      Comment


      • #4
        Hvordan er nålene på forgasseren justert nå ?
        High speed nåla (hsn) skal stå flush med kanten på hylsa den er skrudd ned i.
        Det samme skal Low speed nåla (lsn).
        Dette er fabrikkstandard på den motoren. Ment som et trygt utgangspunkt for innkjøring. Derfra kan man justere seg til mer effekt.
        Først og fremst må du justere servoer og overføringer så tomgangen ikke går ned når du bremser.

        Motoren er veldig følsom på justeringer, så ikke juster mer enn 1/8 omdreining av gangen.

        Hsn skal justeres før lsn.
        Ved å justere hsn bestemmer du hvor mye nitro som motoren får ved full throttle. husk at det SKAL komme eksos.
        Ved å justere lsn bestemmer du aksellerasjonen på motoren (eller hestekreftene om du vil)
        Ofte er det den som er feil justert hvis motoren dør ved gasspådrag.
        Last edited by Powerrush; 3 March 2010, 10:07. Reason: tilleggsopplysninger
        2 x GS Storm CL-1, Sportwerks Turmoil, Mugen MBX4.
        No one here gets out alive !
        sigpic

        Comment


        • #5
          Se disse videoene. De er utrolig informative !!
          2 x GS Storm CL-1, Sportwerks Turmoil, Mugen MBX4.
          No one here gets out alive !
          sigpic

          Comment


          • #6
            Takk for svar!

            Nå er nålene stilt leanere en fabrikkframstillingene. Måtte stille LSN 1/8 etter tredje tanke for å unngå at motoren stoppet. Det som er så rart er at det går fint å gi fult gass pådrag når motoren er kald og ikke mer en 1/8 dels gass når motoren begynner å bli varm! Hva skal jeg gjøre?

            Mvh PedAnd
            Mvh Andreas

            HPI Trohpy 3.5

            sigpic

            Comment


            • #7
              Originally posted by PedAnd View Post

              Kjøp deg en skikkelig motor så vil du nok merke temmelig god forskjell.. di motorene som følger med en typisk RTR-bil er ikke av det beste kvaliteten syns da hvertfall jeg.
              har en RTR-bil som motor bare føkka det til med hele veien. den satt jeg på hylla og kjøpte meg en Hb-D8 og satte i den en Novarossi +4..
              Må bare si det.. fy søren asså.
              den starter og stopper når tanken er tom.

              kjøpt hos buggyshop.no bare for å nevne det.
              € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
              € Team Sjølsponsa2012 €

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X