Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avbrutt innkjøring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avbrutt innkjøring

    Nybegynner søker svar Har en Kyosho DRX Subaru med GXR18 motor
    Gjorde sikkert noen tabber.

    Prøvde å starte den når det var 5 grader ute. Gikk ikke. Lånte fatterns hobbyrom med bra utlufting.

    Har kjørt inn 1 tank på tomgang. Hadde ikke temp måler så jeg vet ikke om den ble kjørt inn på optimal temp. Motoren ble veldig varm, men ikke gloheit. Kunne holde hånden på den 2-3 sekunder.
    Brukte grunn innstillingene. Gikk ujevnt og stoppet noen ganger etter noen minutter ,kunne også gå ti minutter eller mer. Fiklet litt med lsn ( 1/8 mot klokka) og tomgangs nålen.

    For å starte den gir jeg mer åpning på tomgang (på sender) og justerer ned for å roe den(hjulene slutter å snurre). Men enkelte ganger ga den mye gass av seg selv plutselig(og hjulene begynner å snurre), hva kommer det av?

    Dritt vær ute gjorte at jeg avsluttet (skulle egentlig hatt 2-3 turer ute på lav fart) og passet på stemplet er i bånn.

    Gjorte nytt forsøk i går, var sol og fint vær. Startet opp den inne for å justere. 3-4 minutter totalt.
    Tok den så ut og startet og kjørte 3-4 meter før den stoppet. Gjorde noen start forsøk før jeg innså det var sent og plutselig kaldt (ca 3-4 grader ute).

    Kan jeg har skadet motoren å siste lille 30 sekunders kjøring ute?

    Kan ta tid før jeg får mulighet til å ta 2-3 tanker med kjøring på lav fart som det står i manualen.
    Går dette greit med tanke på innkjøring eller bør jeg ta en tank tomgang først igjen?
    Bør jeg dynke litt afterrun ojle hvis den ender opp med å stå en uke eller mer?

    Nitro jeg bruker er 20%,14%ojle (Jero fra Hobbyman). Eneste som er lett å få tak i uten å bestille fra nettet.
    Traxxas VXL Rustler 2WD
    11,1V 4500mAh - Maxamps LIPO

  • #2
    Jeg har en lik bil og lot den gå varm på tomgang også kjørte jeg den bare på variert turtall med feit blanding i 1 1/2 tank ca.. Funker veldig fint enda...
    Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
    Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
    Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

    Comment


    • #3
      Hei problemet ditt kan være at den får for mye bensin. Prøv å skru MED klokka. Men jeg hadde det samme problemet som du har nå og jeg bare gikk til Kyosho og spurte hvilken glødeplugg de anbefalte, og de anbefalte en for 60.- !!!

      Og etter det gikk den som ei kule igjen.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X