Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor står fast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor står fast

    Hei! Har ein Atomic Warhead som fungerte knall, heilt til eg gjorde noko veldigt dumt.

    Antagligvis så har det vore nitro inni motoren mens den sto ubrukt i ca 2 uker. Og pluggen var utav! Grunnen til at pluggen var utav er pga. eg fylte den med fuel, skulle bare ta utav pluggen og dra i snoren noen ganger for å få det vekk. (så kom det noe hastigt opp).

    Så nå står stempelet fast. Eg fekk den ned og opp. Men nå står den bom fast.. Nokon som har tips til å få dritet til å gå rundt igjen?

    Mvh Thomas Sørheim

  • #2
    Smøre med afterrun eller wd40 (crc5-56)..
    Det burde funke skulle jeg tro.
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #3
      Ikke WD-40 / 556 osv i motoren, bruk fuel eller afterrunolje hvis du skal smøre noe nedi der

      Comment


      • #4
        Originally posted by Mats Mordal View Post
        Ikke WD-40 / 556 osv i motoren, bruk fuel eller afterrunolje hvis du skal smøre noe nedi der
        Du, det har jeg lurt litt på; Hvorfor ikke bruke WD40?
        På Motorer med epoxy i veiva kan jeg skjønne det, mtp delaminering osv.
        Jeg har benyttet WD40 til det ene og andre, inkludert som afterrun - aldri noen problemer.
        Lurt å skylle med fuel først - så man ikke brenner fast WD40'n
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          På en av Traxxas sine innkjørings og justeringsvideoer så bruker de wd40 som afterrunoil så jeg tror nok ikke det er så farlig.
          Signatur
          http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

          Comment


          • #6
            Har også brukt WD40... Dette er bedre en 556 ettersom we40 legger et beskyttende lag på motor delene.

            Spørsmålet her er vel hvordan han skal få ut fuelen... Går ut fra at fuelen ligger under stempelet, og da må du prøve å få fuelen ut gjennom forgasseren igjen... åpne forgasser på full gass, snu motoren opp ned og se om det kommer ut.... Bruk et flatt skrujern til å snu på sving hjulet...
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

            Comment


            • #7
              Fuelen kom ut da eg kantret bilen. Rant bare gjennom potta. Men viss eg skrur av potta, sprayer godt inn der, og gjennom fuel slangen og litt oppi der som pluggen skal være, bør vell motoren kunne gå igjen? Er det noe mer eg burde gjøre før eg starter den opp viss eg får den til å gå rundt?

              Comment


              • #8
                Hvis det ikke har skjedd noe med forskjellige lager og annet så er det ingen grunn til at en nitromotor ikke skal starte etter 14dagers ferie.

                Er det snorstart på den?
                Signatur
                http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X