Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stopper når den kommer opp i en viss hastighet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stopper når den kommer opp i en viss hastighet

    Hei

    Har en Nanda/Schumacher Swift II som jeg kjørte med i dag, men når jeg kommer opp i en viss hastighet så stopper bilen plutselig. Har sånne piler eller hva jeg skal si på fjernkontrollen ved der jeg styrer gassen, så når jeg kommer opp til første pilen så stopper bilen. Alltså den stopper når den kommer opp i den hastigheten.

    Jeg har prøvd å kjøre jevnt fortere og gitt full gass med en gang, men bilen stopper uansett. Skjønner ikke dette..


    Jeg har også småproblemer med at etter å ha kjørt den bra varm og alt sånt, og når den da stopper og jeg prøver å starte den, så gir jeg gass og etter 1-2 sekunder stopper den. Rart den stopper når jeg nettopp har kjørt den god og varm før den stoppet.

    Jeg har prøvd å justere tomgangen (har sånn justerer på fjernkontrollen som jeg bruker, justerer ikke selve nålen ved motoren, men det er vel samme greia?), men hjelper ikke.

    Prøvd også 2 forskjellige tennplugger men ingen forskjell.

    For en problembil dette her alltså..

    Håper på hjelp fra dere eksperter!
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      De på kontrollen og de på motoren gir ikke samme mening. Jeg hadde et helt likt problem og jeg bare skrudde inn den skruen som er til bensinen "hoveddysenål"


      Lykke til

      Comment


      • #4
        Ok takk.

        Men det problemet ditt, var det det samme som problemet jeg snakket om først eller sist i innlegget mitt? Jeg hadde to problemer jeg skrev om der oppe og er lurt å vite om det var en fiks (som du snakket om) for at den stoppet når jeg kom opp i en viss hastighet eller om det var for at den stoppet etter noen sekunder når jeg ga gass..
        Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
        & Spektrum DX2S

        Comment


        • #5
          Innlegg

          Det gjeller begge problemene (de har en sammenheng)

          Comment


          • #6
            Høres ut som om du skal litt ut med "Hoveddysenåla". Prøv med 5-10minutter ut, og se om det blir bedre. Om det blir bedre, kan du ta mer om det fremdeles ikke føles bra. Om det blir verre, så skrur du den ut til der den var da du startet. Et tips er å alltid vite hvor mye du har stillt på hver nål, slik at du alltid har noe å gå tilbake til. Men ta en titt på filmen casevac la ut. : )
            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
            O.sæland hobby

            Comment


            • #7
              Ja, jeg tenkte litt på hoveddysenåla. Den har jo mening med hvor mye bensin den får. Right?

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X