Announcement

Collapse
No announcement yet.

Greit å bytte fuel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Greit å bytte fuel?

    Hei,
    Jeg har en Losi Ten-T nitrobil. På nettsiden til Losi virker det som om de anbefaler Nitrotane 20%. Men jeg kjøpte 5liter med en annen fuel. Kjøpte 16% fra hobbex i sverige samtidig som da jeg kjøpte bilen.
    Det virker som om bilen blir veldig varm av den fuel jeg bruker. Kommer jo lett over 140 grader.

    Men jeg tenkte på at når jeg har kjørt ferdig de 5 literne, så skal jeg kjøpe MRF.
    Men hvilke av disse skal jeg kjøpe, hvem passer best?
    Velger å kjøpe MRF, siden det er mange på dette forumet som anbefaler det, og en hobbybutikk rett oppi gata selger det.

    Har i tillegg et spørsmål til:
    Går det egentlig ann å bytte fuel?
    Siden jeg kjører med 16% nå, kan jeg bytte til 25% etterhvert?
    Må jeg kjøre inn motoren på nytt da?

    Det er min første nitrobil, så jeg har ikke så mye erfaring.
    Traxxas Slash VXL
    Losi Ten-T

  • #2
    Du kan i prinsippet bruke hvilken som helst fuel, men det anbefales jo at man bruker noe kjent som MRF, Byron, Nitrotane, osv osv. Hvilken type fuel du bruker kan ha noe å si for temperaturen, avhengig av mengde nitro og olje. 140C høres mye ut uansett så du kjører nok den motoren litt vel lean. Generelt sett burde du prøve å holde temperaturen mellom 100 og 130 (kommer også an på temperaturen i lufta.) Kjører du motoren din så varm over tid er det bye-bye ganske fort. Skru ut noen minutter i toppen for å komme ned i temp.

    MRF Buggy Race kjørte jeg(og mange andre) i fjor og den funker veldig bra. Den kommer også til å gi deg mye mer power enn den slappe suppa du kjører med nå. Du trenger ikke å gjøre annet enn å tune motoren på nytt når du bytter fuel. Motoren din er helt sikker shimset i toppen for 20-25% siden Losi anbefaler det. Etterhvert vil den lokale sjappa di gå tom for MRF siden den ikke lages lenger så vær på utkikk etter noe annet
    Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
    Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
    Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

    Comment


    • #3
      Originally posted by Runar80 View Post
      Du kan i prinsippet bruke hvilken som helst fuel, men det anbefales jo at man bruker noe kjent som MRF, Byron, Nitrotane, osv osv. Hvilken type fuel du bruker kan ha noe å si for temperaturen, avhengig av mengde nitro og olje. 140C høres mye ut uansett så du kjører nok den motoren litt vel lean. Generelt sett burde du prøve å holde temperaturen mellom 100 og 130 (kommer også an på temperaturen i lufta.) Kjører du motoren din så varm over tid er det bye-bye ganske fort. Skru ut noen minutter i toppen for å komme ned i temp.

      MRF Buggy Race kjørte jeg(og mange andre) i fjor og den funker veldig bra. Den kommer også til å gi deg mye mer power enn den slappe suppa du kjører med nå. Du trenger ikke å gjøre annet enn å tune motoren på nytt når du bytter fuel. Motoren din er helt sikker shimset i toppen for 20-25% siden Losi anbefaler det. Etterhvert vil den lokale sjappa di gå tom for MRF siden den ikke lages lenger så vær på utkikk etter noe annet
      Hvorfor har de slutta å lage MRF?
      Og hvor får man kjøpt Byron eller Nitrotane?
      Hva med rapicon fra elefun? Den sendes med posten, også koster den bare rundt 50kr per liter.
      Traxxas Slash VXL
      Losi Ten-T

      Comment


      • #4
        Vet at de har byron på Mustit rc i Moss hvertfall.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mats Mordal View Post
          Vet at de har byron på Mustit rc i Moss hvertfall.
          Hvor mye koster det?

          Er Rapicon fuel fra Elefun noe å kjøpe?
          Traxxas Slash VXL
          Losi Ten-T

          Comment


          • #6
            Jeg har kjørt opp rundt 10 liter med Rapicon 16% i diverse biler nå og
            jeg er meget fornøyd. Prisen er jo ingenting å si på i hvertfall
            Skal bestille 25% neste gang da.
            HPI Baja 5T

            Comment


            • #7
              Nitrotane får du hos Losi-forhandlere i Norge. Smallsize Hobbyland bl.a.

              Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X