Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke startet, men tenner likevel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei. Det kan være at forgasseren er gåen. Har du prøvd å helle litt Nitro direkte inn i Motoren? Skru av glødepluggen, hell litt inni der (Veldig lite.), og så start den.

    Det kan også være at det er noe merkelig med pipen. En utforkjøring -- det er jo mer sannsynlig at pipen blir skadet av dette, og det kan være at den ikke lager noe trykk lengre. Prøv en ny pipe, og eventuelt sjekk at forgasseren er tett når du holder fingrene over de 2 hullene. (Blås inni den fra nålene eller blås inn i 1 av hullene og hold på den andre.)
    "We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.

    http://premutos.deviantart.com

    Comment


    • #17
      Tror du jeg kan gi deg et ring i morra eller noe? Så kansje du kan hjelpe litt mere? Forstår ikke helt hvilke hull som skal rettes, og hvilke som skal være åpne.

      Det ser ikke ut til at den suger lengre.
      Har ikke prøvd nitro i sylinderen, men det var veldig vått der når jeg åpnet tidligere i dag.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Cervin View Post
        Hvor sitter forgasseren? Den startet jo tidligere men daua pga bensintilførsel tror jeg.

        OIOIOIOIOIOIOI dette lover ikke bra

        Comment


        • #19
          Pipen = eksos?

          Comment


          • #20
            ummmmmmm ja.......

            Comment


            • #21
              Originally posted by Nutcase View Post
              OIOIOIOIOIOIOI dette lover ikke bra
              Har som sagt ingen erfaring med nitrobiler, kun mopedmotor og en billig elektrisk( ikke byggebil) fra Tamaya.

              Comment


              • #22
                Erfaringer med moped ja.... Da bør du vite hvor en forgasser sitter på "alle" motorer.

                Ikke kom å si at mopeder ikke har forgasser....

                Comment


                • #23
                  Da jeg prøvde å starte med drill, så kjenner jeg ikke noe trykk i eksos slangen, men det har kommet litt nitro fra motoren inn i potta. Men den ser ellers hel og fin ut, ser ingen skade.

                  Comment


                  • #24
                    Nei men det er 10 år siden, og forgasseren på mopeden min var ca like stor som hele denne motoren. Jeg anntok hele veien at det var forgasseren, men vet som sagt litt lite om dette.

                    Comment


                    • #25
                      Uansett så er du på riktig forum for å få best mulig hjelp med bilen din så dette ordner seg nok skal du se.

                      Comment


                      • #26
                        Er enig der ja Men håper dj_sparky kanskje har noe på lur... Ikke vet jeg. Men vet at han somregel har noe man blir fornøyd med
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #27
                          Er du på utkikk etter bil,, får du jo nytt også billig,,,,,



                          Under 3000.- Trenger bare fuel og gløder,, men det regner jeg med du har,, og dette er nytt og tipp topp..
                          Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

                          sigpicTeam Elefun

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Bompi View Post
                            Er du på utkikk etter bil,, får du jo nytt også billig,,,,,



                            Under 3000.- Trenger bare fuel og gløder,, men det regner jeg med du har,, og dette er nytt og tipp
                            topp..
                            Ja var innom de i dag å kjøpte fuel og ny slange for å se om det hjalp noe med fuel problemet.
                            Er jo heldigvis på rett forum. Håper det blir i orden snart.

                            Comment


                            • #29
                              Hvis du tror den får altfor mye, så er det mulig at du har satt den for rik, og da vil den kanskje ikke starte i det hele tatt, hvis du har satt den for mager vil den ikke starte heller, med mindre du heller nitro direkte inn i motoren eller noe slikt. Dette er jo bare hvis du har satt den den AAAAAAALTfor mager eller rik i fleste tilfeller.

                              Hvis det var "veldig vått" der, og du har ødelagt så mange startsnorer, er det mulig du bare gir den for mye, og da får du heller ikke start på den før du skrur av glødepluggen og drar snoren et par ganger. Det skal bare være LITT nitro der, for å få start på prosessen.

                              Har du prøvd å gått innom en lokal RC sjappe og spørre? De kan sikkert hjelpe deg veldig fort med å finne ut hva som er galt.

                              Du må ha filter på forgasseren forresten, det er viktig. Et filter som er designet for RC.

                              Er slangene satt på riktig da? Slangen som skal kobles til potta må være øverst, den som kobles til forgasseren er nederst..
                              Last edited by dj_sparky; 11 June 2010, 00:35.
                              "We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.

                              http://premutos.deviantart.com

                              Comment


                              • #30
                                Jeg var nedeom Smallsize i går. men han somjobbet der nede kunne ikke gi meg noe godt svar, han hadde ikke så god peiling, men tror jeg skal ta turen ned i dag også.
                                NÅr jeg prøvde videre med drillen i går virket det som om det ikke var noe tegn til liv i det heletatt, men håper kansje de kan hjelpe litt på smallsize i dag.

                                Men må jeg ha filter for å få startet? For jeg har ikke filter, og hvis motoren er "beyond repair" har jeg lite lyst til å bruke ennå mere penger på et tapsprosjekt.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X