Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke startet, men tenner likevel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Du MÅ ikke ha det for og starte men hvis den skal kjøres med MÅ du ha det..
    Men går drillen din fort nok rundt da? Er det en batteridrill så er det ikke uvanlig at disse ikke har nok rpm til og kunne starte en nitromotor. Rundt 1800-2000rpm er vel minimum?
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #32
      Har du fått prøvd alle tipsene jeg ga deg? Og hva skjedde når du prøvde?

      Og du må huske å sjekke glødepluggen og pluggen for liv. Skru opp pluggen, sjekk den for liv, drypp bittelitt nitro i toppen, skru tilbake og prøv igjen..
      "We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.

      http://premutos.deviantart.com

      Comment


      • #33
        Jeg var nettopp nede hos smallsize. Men fikk ikke start alikevel.
        Jeg hadde oppe pluggen å den glødet, men han på smallsize sa den ikke var i orden alikevel.
        Så pluggen er byttet uten resultat, men han holdt for luftinntaket, mens vi prøvde å starte, og motoren suger ikke til seg fuel.
        Han anntok at forgasseren er tett, og det kan nok stemme, så jeg skal prøve å ta den fra hverandre og rengjøre litt.
        Har noe rcrev engine cleaner. Men ser litt mørkt på hele greia nå når det er så mye arbeid.

        Jeg prøvde å blåse inn drivstoff ved å blåse i en slange koblet til bensintanken. Det kom en litt annerledes lyd fra potta (litt som om hvis du drukna motoren på mopeden i gamledager) og så lakk det ut fuel fra under toppen ser det ut som.

        Drillen går forøvrig til 1060rpm

        Comment


        • #34
          Har nå hatt motoren ifra hverandre og vasket alt me engine cleaner. Forgassren virket ikke tett, men den ble i allefall ren og det ble mulig å stille blandingen litt enklere. Da jeg satte den på igjen brakk bolten inne i motore , så nå får den ingen fuel.
          Det kunne også se ut som om det var spon eller sand nede i motoren. Så tror ikke det er mye å fikse på lengre. I allefall ikke kjøpe noe mere til den. Får håpe jeg kan ta meg råd til å kjøpe noe nytt heller. Sånn nitrobiler fra smallsize frister veldig. Virker både robust og sprek. Noen som har testet disse opp mot andre?

          Comment


          • #35
            Hvis det ligger sand/stålspon i motoren så er den med stor sannsynlighet ferdig!

            Comment


            • #36
              Originally posted by Mats Mordal View Post
              Hvis det ligger sand/stålspon i motoren så er den med stor sannsynlighet ferdig!
              Tror nok motoren er gåen, og prosjektet med å få gang på den er ferdig, den suger ikke fuel eller luft, så lekker nok både her og der.

              Men tusen takk for all hjelp.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X