Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tomgangen forandrer seg..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomgangen forandrer seg..

    Her må jeg krype til korset og spørre om andre som har vært utfor dette..
    Kjøpte en savge25 som har stått å støvet ett par år.. Etter litt rengjøring var det klart for å få start på den.. Her kommer problemet.
    Null problem med å starte den, men når jeg slår på elektronikken stopper motoren..
    Greit,,, så er det til å justere tomgangsskruen til den starter og høres fin ut.......
    Så skjer det merkelige.. Etter å ha kjørt noen minutter til bilen har blitt god å varm kommer tomgangen helt ut av kontroll og turtallet går rett til himmels...Da må jeg justere tomgangsskruen ned til den går normalt igjen og kan kjøre videre uten problemer... Hva kan problemet være??




    HPI Trophy 3.5 oppgradert til 4.6, HPI Savage xl, HPI Savage 25
    Last edited by Bullern; 24 November 2010, 22:04.

  • #2
    Börja med att justera overføring fra servo till gass/brems, justera sen tomgångsskruen tills du har ~1mm öppning i förgasaren. När du startar motor, kör den varm och justera högfartsnålen (instruktioner finner du på www.hpiracing.com eller her på forumet), när du är färdig med det låter du den stå på tomgång. Om turtallet ökar efter några sekunder skruvar du lågfartsnålen 1/8 varv ut (motsols) och prövar igen tills den går jämnt.

    Comment


    • #3
      takker for tipset.. Ser ut for at problemet er løst....men det du sier er spot on

      Comment


      • #4
        Kul att det ordna sig!

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X