Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slippe å bruke gløderen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slippe å bruke gløderen?

    Hei!

    Irriterer meg hele tiden over de gløderne jeg absolutt trenger for å starte nitrobilene mine.
    Jeg har to glødere, og hver gang jeg tenker å starte en av nitrobilene så finner jeg ikke igjen noen av de. Og hvis jeg finner de igjen, er den ene enten ikke oppladet eller så trenger den andre nytt batteri.

    Finnes det NOEN måter å slippe å bruke den dumme gløderen hele tiden? Da tenker jeg på en elektrisk duppe-dings jeg setter/monterer oppi motoren slik at jeg kan starte bilen elektrisk ved hjelp av fjernkontrollen eller noe sånt. En elektriske "dings" som går fra et batteri eller noe slikt oppi motoren.

    Har sett dette på noen biler, men vet ikke om sånt selges seperat, eller om jeg eventuelt må bygge meg en slik "dings"?
    Er det noen som har prøvd dette?

    Takker for svar!
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    Traxxas har dette systemet på de siste 3.3 E-Revoene tror eg, men er ikke sikker.

    Alternativet er jo å være litt mere "ordensmenneske" :P
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Hmm.. Skal jeg kjøpe meg en Traxxas og bytte motor? Hm..

      Ordensmenneske ja.. Jeg prøver på det.
      Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
      & Spektrum DX2S

      Comment


      • #4
        losi har det på den ene bilen sin.. TEN-T tror jeg den heter.. men du får ganske mange glødere for prisen av en ny bil eller motor.. kanskje heller prøve og huske hvor du legger gløderene og lade de opp en times tid i før du skal ut og kjøre..?
        MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
        www.Mustit.no

        Comment


        • #5
          Hehe.. Det blir nok ikke aktuelt å kjøpe ny bil og skifte motor. Så det finnes ikke noen sånne løsninger som selges seperat?

          Heh, må prøve å huske hvor jeg har de. Akkurat nå tror jeg at jeg vet hvor de er, men det er tider hvor jeg er virkelig nødt til å leite. Så derfor hadde det vært artig og ikke nødvendigvis nødvendig med en slik løsning.
          Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
          & Spektrum DX2S

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X