Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nitro skiftet farge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nitro skiftet farge

    Hei alle

    Jeg har ei kanne med nitro stående, og i dag skulle jeg ut og kjøre litt med børsa. Saken er den at nitroen har gått fra å være lyseblå til å være brun. Jero Glo, står det på kanna.

    Tar motoren skade av dette?

  • #2
    om du er usikker på alder og tilstand på fuel så er det billigere og gå og kjøpe seg ei kanne fuel til 250kr enn og måtte bytte motor til 1500-2000kr. så da kan du vurdere selv..
    MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
    www.Mustit.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Remy View Post
      om du er usikker på alder og tilstand på fuel så er det billigere og gå og kjøpe seg ei kanne fuel til 250kr enn og måtte bytte motor til 1500-2000kr. så da kan du vurdere selv..
      Men... det er jo derfor jeg spør. Vurderingen er: Jeg har fem liter fuel. Må jeg kjøpe ny?

      Jeg er uansett nysgjerrig på om fuel kan bli gammel og dårlig. Hvorfor byttet den farge?

      Comment


      • #4
        Ja fuel kan bli "Dårlig" å bytte farge, og misten "futten". Har desverre litt for få vekttall i kjemi til å forklare hvorfor, men ta å lever den som spesialavfall og kjøp en ny du, så er du safe
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Fuel er for det meste metanol og metanol trekker til seg vann. Jo mer vann jo mindre futt. I tillegg er det olje i fuelen, og den kan skille seg over tid (rist fuelkanna før bruk.). Metanol er i utganspunktet fargeløs, så det at den skifter farge er antakelig bare et tilsatt fargestoff som brytes ned.

          Øivind
          Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

          Comment


          • #6
            Hvor gammel er fuelen? Er nok bare fargestoffet som gir seg ja. Det at fuel blir gammel fort er bare tull spør du meg. På mine F3A fly bruker jeg for tiden 8 år gammel fuel.
            Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X