Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billige luftfiltre til 1/10 touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billige luftfiltre til 1/10 touring

    Hei,

    hvor bestiller dere luftfiltre fra? Har en 1/10 touring bil med Novarossi motor. Ønsker å kjøpe en xceed INSbox til denne og passende luftfiltre. Der jeg kjører så må vi bytte luftfilter hver gang og derfor trenger jeg mange og billige.
    OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
    Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
    Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

  • #2
    Går de i stykker mens du må skifte de ut!?
    Vask dem i nitro etter hver gang
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Jeg bruker følgende produkter på bashebiler som mildt sagt varer LENGE pga. mengde man får av 1 kjøp og koster en slikk og ingenting i forhold til hobbyverdens egne produkter.

      Luftfilterrens for skumfiltre:


      Luftfilter olje for skumfiltre:


      Etter rensen tar jeg gjerne en mild zalovask også, så tørker den fortere og blir enda renere. Dette gjør jeg på HPI sine standardfiltre og de blir like hvite hver gang, etter heftig sandkjøring og mye filtrering.

      Skjønner at onroad verden har høyere krav til konstant effekt, men tror bestemt at bruk av helt nye filter hver gang er sterkt overvurdert.

      Kjøp deg så du har 2 sett liggende klare, så er det bare å skifte kjapt når du trenger det på banen og vasker dem om hverandre.

      Comment


      • #4
        Takker for tips, det kan godt stemme at det er litt overvurdert. Men så har jeg hatt selv bashebiler og det er jeg ikke så nøye, så lenge motoren går.
        Her er det løpsbilen min det er snakk om med flettny og dyr motor som i tillegg er trang som fy. Løpsbilen brukes kun på trening 1-2 ganger i uken og i løp. Så luftfilter skifter jeg så ofte jeg klarer. Om jeg skifter hver gang er litt så som så, må se det an. Men skifter den hvert løp og langt oftere enn på bashebilene.

        Det er nok til at spørsmålet mitt består til de som måtte ha noen tips om greie priser på filtre som passer i en xceed eller serpent ins-box (da holder de seg enda lenger).
        OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
        Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
        Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

        Comment


        • #5
          Ser at serpent norge har ins-boksen hvertfall (kanskje ikke så annerledes fra xceed sine?), kanskje sende de en mail og spør om filtre.

          http://www.serpentnorge.no/produkt/novarossi-tilbehor/diverse/novarossi-world-ins-box-110-cars

          Comment


          • #6
            Takker, men den ins-boxen (som eneste av sitt slag) har offset, altså den krever filtre med offset som i sin tur begrenser hvilke merker jeg kan bruke

            Tenkte mer på utenlandske butikker jeg, har prøvd å lete diverse steder, men ofte er frakten så dyr at det ikke lønner seg med mindre jeg bestiller 200 stykker :P.
            Får vel fortsette å leite
            OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
            Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
            Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

            Comment


            • #7
              Ok da lærte jeg noe i dag også får ha lykke til videre med søket og gjerne rapporter tilbake i tråden hvis du finner en grei kilde, så kan den brukes som referanse til senere. Virker interessante disse boksene.

              Ser at filteret er litt annerledes ja, hvis det er #103000.

              Her er hvertfall en liste over distributører, men den har du sikkert sett på.

              Comment


              • #8
                Novarossi og Team Titan har luftfilter med offset. Du får Team Titan luftfiltere til 25,- stykket hos RC-Land eller for 3$ stykker fra rcmushroom

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #9
                  Det hørtes bra ut! Skal sjekke det ut.
                  OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
                  Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
                  Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X