Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe nitro på nett eller butikk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe nitro på nett eller butikk?

    Hei, jeg vurderer å kjøpe min første nitrobil og jeg hadde noen dumme spørsmål rundt kjøp av nitro...

    Da jeg ser på prisene til bil nitro på nett så er det minste bestilling 4x3.8L som koster ca 750 og etter frakt+hjemmekjøring blir det rundt 1000kr

    Men den er jo snakk om 15 liter med drivstoff - tror ikke jeg bruker så mye på gressklipperen ila en sesong! Slik jeg forstår det, så er det ikke noe lurt å lagre nitro altfor lenge heller, med at den begynner å ta inn vann over tid. Så da er det kanskje ikke så lurt for en casual nitrobilist å kjøpe på nett i det heletatt..

    Så da lurer jeg på butikkpris på nitro i forhold? Har aldri sett eller tenkt på prisen i rc butikkene. Går det an å kjøpe en enkel 3.8L flaske til under 500kr? Er det vanlig å kunne kjøpe nitro i en typisk rc butikk i det heletatt? Eller er det noe brann og sikkerhets regler som hindrer dette?

    Vel, det var det - beklager over banaliteten til spørsmålet, er helt nybegynner på dette temaet.

  • #2
    Heisann.

    Det er helt vanlig å kjøpe nitro-fuel hos den lokale hobbysjappa.Selv bruker jeg Rapicon 30% til min Traxxas 3,3 trx nitromotor.
    Pris for 4l. er ca 290,-
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

    Comment


    • #3
      Husk at det er veldig få merker som er godkjente av posten for sending. Rapicon er en av de få som er godkjent og mange har god erfaring med den inkludert meg selv. Men mange er også skeptiske for den mangler castor olje i seg.
      OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
      Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
      Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

      Comment


      • #4
        Strålende - takk for svarene. Tror at der finnes en par butikker i Drammen området så jeg tar en tur innom på vei hjemme fra jobb. Hvis jeg kan skaffe meg 4l. til rundt 300kr så er det bedre for min bruk enn å kjøpe i større volum på nett.

        Comment


        • #5
          Kjører selv på Rapicon, jeg bor ikke nær rc-butikk så jeg bestilte fra elefun en slik pakke med 4 kanner for 3-4år siden. De to siste årene har jeg hatt 2 kanner stående lagret i en sjå hvor det har vært temperatursvingniger på alt i fra +35 til -40. Jeg fylte opp tanken til Savagen og den gikk som bare det, mulig det må stå lengere før den blir helt ubrukelig.

          Comment


          • #6
            Viktigst er det å skru dem godt igjen og lagre tørt og mørkt. Det består hovedsaklig av alkohol, og det fordamper fort i kontakt med luftfuktighet. Man kan fortsatt få start og kjøre på "dårlig" nitro uten særlig fare, siden olja fortsatt er inntakt, men med varierte resultater i form av effekt.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X