Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Nitro Star G3.0 går varmt...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Nitro Star G3.0 går varmt...

    Jeg har en gammel HPI RS4 Evo som motoren begynte å bli sliten på. Så jeg kjøpte en ny HPI G3.0 motor, som er standardmotoren i disse bilene i dag. Jeg monterte motoren, men byttet til en slide-forgasseren siden jeg ikke er så glad i den vanlige forgasseren på denne bilen.

    Jeg fikk start på bilen, og begynte innkjøringsprosessen. Så begynte problemene...

    Etter innkjøringen med bilen plassert på en trekloss med hjulene i lufta, skulle jeg ta noen rolige runder et par tanker. Bilen gikk dritdårlig, og spyttet olje, men ble ekstrem varm. Målte 160*C før jeg kuttet motoren...

    Tenkte at dette kanskje var pga uorginal forgasser, så jeg byttet tilbake til den som fulgte med motoren.
    Nytt forsøk:

    Bilen starter med fabrikkinstillinger på forgasseren, men kveles så fort jeg gir litt gass. For å i det hele tatt få bilen til å gå må jeg inn med HSP ca 1 - 1 1/2 runde. Men den går fortsatt ekstremt dårlig (klarer ikke gire opp til andre gir en gang), og blir veldig varm. Forrige gang kjørte jeg et par runder på banen, og jeg merket at når tempen passerte ca 120*C fikk motoren en helt anderledes lyd, mere lys i tonen. Jeg kjørte den tilbake i pit, og stoppet den da tempen var på vei forbi 170*C!

    Startet den igjen, og lot den idle, og ser at den faktisk holder 120*C på idle!

    Dette er jo ikke normalt! Noen som vet hva som kan være galt? Virker på en måte som om motoren får for rik blanding når den er kald (Vil ikke gå og spruter olje), mens den får alt for lean blanding når den blir varm. (Motoren endrer lyd, og tempen skyter i været)

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X