Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho DBX 2.0 - forgasserproblemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho DBX 2.0 - forgasserproblemer

    Har en dbx som jeg sliter med å få til å gå. Har aldri fått den til, den går kun ca 10 sekunder etter start. Ved forsøk på turtallsøkning kveles motoren med en gang, og er deretter nesten umulig å få liv i... Har en mistanke om at innstillingene på forgasseren er litt i "offside", er det noen som vet grunninnstillingene på de forskjellige justeringsskruene? Noen mal på hvordan jeg kan skru meg til et bra utgangspunkt?

  • #2


    kansje denne hjelper?
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

    Comment


    • #3
      Takk! Den hjelper litt, men egentlig ikke.

      Problemet med instruksjonsheftet er at den engelske forklaringen av en eller annen grunn mangler på hvordan man justerer gasseren. Står om litt Low speed needle, men ikke high speed needle og idle speed screw. Mistenker at jeg har justert meg ganske mye på bærtur, og trenger et utgangspunkt som gjør at jeg kan få start på motoren igjen.

      Comment


      • #4
        HSN : 3 turns out
        LSN : 1 turn IN from flush(kant til kant)

        with the radio turned on , hold the breaks and look down the carb ..the idle gap should be around 1mm

        prøv det som utganskpunkt og bruk riktig nitro mix.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Originally posted by NatteFrost View Post
          HSN : 3 turns out
          LSN : 1 turn IN from flush(kant til kant)

          with the radio turned on , hold the breaks and look down the carb ..the idle gap should be around 1mm

          prøv det som utganskpunkt og bruk riktig nitro mix.

          Suverent! Takk for tips, skal se hva jeg får til!

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X