Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muligheter for å fjerne lakk?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muligheter for å fjerne lakk?

    Noen som vet om metoder for å fjerne lakk fra lexan karosseri?

    Var på Norwegian modellers i tønsberg på spurte om lakk til lexan karroseri, men de var utsolgt for svart lexan lakk.
    Men dette var ikke noe problem ifølge en ansatt, jeg kunne bruke en annen type lakk, nemlig Lustre kote...

    Var litt skeptisk først, men jeg tenkte som så at når en ansatt på Norwegian modellers gikk godt for det, så måtte det vel stemme.

    Men det gikk som det måtte gå, boblete, sprekker og bare dritt

    Fikk riktig nok refundert pengene for de 2 boksene jeg kjøpte, men kjipt er det uansett.
    Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

  • #2
    Tror faktisk jeg hadde krevd nytt kaross også gitt.. eller i alle fall en eller annen slags form for kompensasjon utover retur av prirsen på flaskene...
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      hmm, ja. kunne jo ha prøvd. kanskje litt for sent nå:-/
      Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

      Comment


      • #4
        Bremseolje funker bra
        Har brukt det selv, så det er bare å smøre karosseriet inn med en del av den oljen, og vente en times tid, så er det bare å skrape av lakken!

        Men vær obs visst du skal lakke det igjen. Det bør tørke en stund før du lakker det igjen.
        Corally RDX PHI09' || KO Helios || Speed Passion || Corally Lipo || Sorex

        Comment


        • #5
          Bremsevæske? okey, skal gjøre et forsøk
          Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

          Comment


          • #6
            Aff jeg blir ikke overaska over de der oppe,syns kunskaps nivået er labert. Har ved flere annledninger fått feil info eller de rett å slett ikke vet noe som helst om egne produkter Kjøpte seinest deler i dag å fikk feil,servo horn til store servoen på FG MT og fikk til liten hitech servo

            Når det kommer til å få av malinga så fjerna jeg malinga på min for en ukes tid siden å da brukte jeg bremseveske som nevnt her,men syns nå ikke det var bare å "smøre på veske å vente en time",for min del brukte jeg papir å hadde masse bremseveske på å gnikka det vekk.Bare bruk en del veske så går det
            Tar litt tid å er gørr kjedelig men funker.
            Masse fæncy verv hos www.vestfoldrcsenter.no - https://www.facebook.com/Vestfoldrcsenter
            nestleder/løpsleder/sponsoransvarlig/ansvarlig for lokalet osv osv....

            Comment


            • #7
              Her er en "How to guide" hvordan du fjærner maling fra karosseriet.
              www.norcc.com

              Comment


              • #8
                hmm
                ser bra ut det der da=)
                Sunnfjord RC Klubb
                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                Comment


                • #9
                  fjerne lakk?

                  noen som vet hvordan jeg kan fjerne lakk fra et hardplastkaross???
                  kjell arne thanem,1982mod

                  Comment


                  • #10
                    Gikk dårlig det med å fjerne lakk med bremsevæske siden lakken enkelte plasser hadde "brent" seg fast i plast`n.
                    Hadde noe lakk igjen etter at jeg hadde lakkert karosseriet, og som et siste krampetak tok jeg å sprayet dekslene på utsiden
                    Kan absolutt leve med dette resultatet:
                    Attached Files
                    Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                    Comment


                    • #11
                      Eg har brukt bremseveske og funker det, kjøpte på statoil, du tar ikke bare på ei fille og begynne og gnikke lissom, det må stå og virke litt 1 times tid da blir malinga bløt, du kan helle det på fks tørkepapir så det blir helt vått så pakker du in karroseriet med det så slipper du måtte fylle opp eit helt kar for og få senka hele karosseriet hehe går noen flasker da om det er 1:6 karroseri
                      Mvh Kurt-Inge Furevik

                      Comment


                      • #12
                        dette skal da prøves bare for gøy på et volvo karosseri jeg vil fikse opp=)
                        Sunnfjord RC Klubb
                        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                        Comment


                        • #13
                          Husk at det blir meget "sprøtt" etter at man har fjernet malingen med bremsevæske.
                          Har selv gjort det, men merket fort at det blir sprøtt og at det blir fortere ødelagt og sprekker opp.

                          Comment


                          • #14
                            hmmm..
                            har da ikke serlig lyst til det da=(
                            noen andre bra forslag
                            Sunnfjord RC Klubb
                            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                            Comment


                            • #15
                              Hvordan fjerne lakk fra karroseri?

                              Vel, lakken på karroseriet mitt er blitt stygg og fæl etter hard kjøring.
                              Hvordan fjerner man lakken fra ett plastisk karroseri?
                              Stappet 1:1 bilen min i syrebad, men ser for meg at RC'n hadde forsvunnet da.
                              MVH Nikolai Borø. '86 modell.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X