Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakkering av karosseri

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    lure på om man kan spraye i minus grader ?
    steffen

    Comment


    • #62
      Originally posted by Michael View Post
      Noen som har prøvd og lakke med vannbasert bilakk? eller bilakk? Har stor tilgang til lakk så hadde vært fett og kunne brukt slikt...
      Funker dårlig...
      Kjørte i 1 time med karosseri lakkert med billakk, så tok det 2 timer å støvsuge banen etterpå.
      Flasset som fy...
      Kraftig redusert samling
      Drifter:
      Tamiya TA04-R m/Tekin RS Pro & LRP X12 6,5T Spectrum DX3S

      Comment


      • #63
        lure på om man kan spraye i minus grader ?
        Det går det tror jeg, bare ikke få snø osv. der du skal lakke, også ta det med inn med engang. da tørker det MYE fortere :P

        Funker dårlig...
        Kjørte i 1 time med karosseri lakkert med billakk, så tok det 2 timer å støvsuge banen etterpå.
        Flasset som fy...
        Brukte du boksmaling(fra biltema osv.) eller sånn man blander(som billakeringsverksteder bruker)? Må ha lakk med mye løsemiddel i tror jeg, så kansje lakken "løser opp" lexanen litt
        CrazyDrift RC Drifting Team!

        http://www.facebook.com/pages/CrazyD...43523882334095

        Comment


        • #64
          er det noen som har erfaring med candy lakk på hard plast bodys?
          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

          Comment


          • #65
            Trenger litt hjelp.

            Har hardplastkarosseri som jeg skal ha klarlakk på.
            Så burde det jo poleres i etterkant for å få det glatt.

            Altså i dette tilfellet er det plastkarosseri til Kyosho Mini-Z.
            Det skal Vallejo Premium Color airbrush farger på og Vallejo Gloss klarlakk på.

            Hva bruker dere eventuelt til å polere med?
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #66
              Autosol, og deretter bilvoks (Turtle Wax, f.eks).

              Øivind
              Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

              Comment


              • #67
                Måtte tenke litt...

                Vil ikke Autosol ta veldig mye av airbrush malingen da eller er det bare snakk om å sveipe lett over før man polerer med bilvoks?
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #68
                  Autosol er ganske mildt, men det er ikke noe poeng å bruke Autosol medmindre overflaten føles ruglete. Da er det bedre å bare kjøre med voks. Poleres til det glansnivået man ønsker. Men hvis du gjør som en billakerer og legger farge og deretter flere lag med klarlakk, så kan man polere med autosol. Må bare ikke slipe igjennom laget med klarlakk. Kan vannslipe med type 2000 smergel også, men man må være lett på hånda.

                  Jeg ville bare brukt voks.

                  Øivind
                  Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                  Comment


                  • #69
                    kult.
                    Da prøver jeg etter klarlakk

                    Takker
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #70
                      Har ikke vært aktivitet her på en stund, men jeg prøver...
                      Har en Typhoon RX21 1:8 nitro buggy, har bruker fortsatt standard-karosseriet.

                      Finner ikke karosseri til bilen min på nettet, og fant blanke til andre bilder, men kosta jo skjorta, 300-400++
                      Så går det ann å bruke det jeg har?
                      "Beskyttelses-plasten" utenpå lakken har begynt å falle av, lurer på om jeg kan dra av så mye som mulig og vaske hele greia grundig så spraymale hele på nytt med modell-maling, funker det eller blir det en gigaflopp?

                      Takk om noen vet hvor jeg eventuelt kan kjøpe nytt karosseri også

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Kevlar the great View Post
                        Har ikke vært aktivitet her på en stund, men jeg prøver...
                        Har en Typhoon RX21 1:8 nitro buggy, har bruker fortsatt standard-karosseriet.

                        Finner ikke karosseri til bilen min på nettet, og fant blanke til andre bilder, men kosta jo skjorta, 300-400++
                        Så går det ann å bruke det jeg har?
                        "Beskyttelses-plasten" utenpå lakken har begynt å falle av, lurer på om jeg kan dra av så mye som mulig og vaske hele greia grundig så spraymale hele på nytt med modell-maling, funker det eller blir det en gigaflopp?

                        Takk om noen vet hvor jeg eventuelt kan kjøpe nytt karosseri også
                        Den har lexankarosseri, dvs, det er gjennomsiktig før det ble lakkert. Det som du refererer til som beskyttelsesplast tar man normalt av når man tar karosseriet i bruk eller etter at man har malt det. Man maler altså karosseriet på innsiden etter å ha maskert det. Hvis du mer tid enn penger, kan du kjøpe en boks med bremserens på biltema http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilres...serens-364509/, man skal vistnok kunne få bort gammel maling med bremserens og mye tålmodighet (sjekk youtube og søk på squirrelod - han gjør mye me rc - eller bare søk rc body shell break cleaner). Ellers ligger det tonnevis med 1/8-buggy-karosserier på eBay, også ferdig malt til en grei penge:


                        Ulempen er at 1/8-karosserier er store, og pakkes stort, så frakten blir dyr.

                        Øivind
                        Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                        Comment


                        • #72
                          Har sett en del på utube nå, og har neppe tålmodighet nok..
                          Men hvordan vet jeg om karosserier på ebay passer bilen min? Er nok kjipt å sitte med et karosseri du ikke har bruk for i det hele tatt

                          Har karosseriet jeg trenger på biltema, men selvsagt har jo ingen biltema butikker det inne og de har ikke nettbutikk

                          Comment


                          • #73
                            Det er ikke sikkert det passer 100%. Plastbitene på siden av chassisplata varierer litt fra merke til merke, men hullene til festestolpene (hvis karosseriet er ferdig borret og kuttet) er ofte samme avstand, ihverfall på buggier. En annen ting er at Jessheim ikke er mer enn en halvtime unna Biltema i Oslo, må da kunne ta en ekspedisjon dit hvis Biltema har akkurat det du trenger?

                            Øivind
                            Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                            Comment


                            • #74
                              Okei, takk

                              Så på biltema.no hvor dem hadde karosseriet, og nærmeste var drammen, og tviler på at foreldra mine vil kjøre meg dit bare for å kjøpe det, aw

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X