Announcement

Collapse
No announcement yet.

trøblete airbrush..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trøblete airbrush..

    kjøpte meg en liten kompressor og airbrush på biltema, raste hjem strålende fornøyd for å teste.. så lenge var jeg fornøyd..
    slangen som forbinder kompressor og sprøyta kan minne om bensinslange på large scale biler bare litt større inner dia.. anywho, de "slangeklemmene" som fulgte med gjør ikke jobben sin når en stopper airbrushen og kompressoren sviver, blir slangen spytta av munnstykket, og det irriterer noe så inni helv.. det hører også med til fakta at munnstykket på kompressoren blir varmt, slik at slangen også utvider seg ved koblingen.

    noen som har lignende kompressor og har hatt samme problem? kom gjerne med forslag til løsning også..
    sigpic
    Member of Team Daves

  • #2
    du kunne jo ha brukt en slags forlenger til munnstykket slik at varmen ikke blir et like stort problem, og slangeklemmer? kjøp nye, og for all del ikke kjøp de på biltema..
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

    Comment


    • #3
      airbrushen fra biltema skal være helt greit Og kompressoren. Ikke hørt stort negativt fra dem som har det.
      Men som plejmo sier, kjøp nye slangeklemmer som klarer det. Men høres uansett litt rart ut det med at den blir varm. Hvor lenge har du den på om gangen? Lar du luft strømme gjennom hele tiden eller er det en "joint" type som stopper luften når du ikke sprayer? For noen kompressorer klarer ikke ett sånt bruk som stopper luften, men heller lar luft strømme gjennom hele tiden. Litt usikker på hvordan den kompressoren er på det.
      1/8 TNX 5,2R - 3PM
      TRF 801xt - 3PM

      Comment


      • #4
        hvilket trykk kjører du med da, ut på airbrushen. Kjører du 7 bar ut på den lille slangen?
        Steinar kvarme (leken gammel mann
        proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

        Comment


        • #5
          hadde den samme kompressoren fra biltema.. hadde samme problemet..
          den har ikke noen funksjon som regulerer trykket...
          jeg brukte airbrushen til å senke trykket med bare å slippe luft gjennom, men er enig..... jævla irriterende=) har en kompressor fra smallsize nå og den fungerer strålende
          -Losi 8ight/os vspec
          -Losi 8ightT RB21
          -Losi XXX-4-Futaba 3pk spectrum

          Comment


          • #6
            Originally posted by plejmo View Post
            du kunne jo ha brukt en slags forlenger til munnstykket slik at varmen ikke blir et like stort problem, og slangeklemmer? kjøp nye, og for all del ikke kjøp de på biltema..
            er ikke rare lengden på munnstykket. Har dyttet på ny og forbedret slange som er ment for trykkluft og nye vanlige slangeklemmer.
            Originally posted by Legend View Post
            airbrushen fra biltema skal være helt greit Og kompressoren. Ikke hørt stort negativt fra dem som har det.
            Men som plejmo sier, kjøp nye slangeklemmer som klarer det. Men høres uansett litt rart ut det med at den blir varm. Hvor lenge har du den på om gangen? Lar du luft strømme gjennom hele tiden eller er det en "joint" type som stopper luften når du ikke sprayer? For noen kompressorer klarer ikke ett sånt bruk som stopper luften, men heller lar luft strømme gjennom hele tiden. Litt usikker på hvordan den kompressoren er på det.
            Beklager om jeg ikke formulerte meg helt riktig. Selve airbrushen var helt ok, var bare det tullet med at slangen blir varmet opp og glipper det varme munnstykket på kompressoren. det lengste kompressoren har stått på er ca en halv time, men da er den brukt å airbrushe med
            om det er airbrushen du sikter til som er jointet og ikke slipper luft gjennom når den ikke er aktivert av deg selv så er det riktig.
            For å være helt ærlig så kan den kompressoren minne om en supercharged akvariepumpe....
            Originally posted by tomrer View Post
            hvilket trykk kjører du med da, ut på airbrushen. Kjører du 7 bar ut på den lille slangen?
            Trykk på kompressoren skal forbli usagt. det er en sak som det ikke finnes muligheten å regulere trykket på. klippet fra biltema.no vedrørende info om den: Kompressor
            Permanentsmurt, oljefri minikompressor. Egnet når det kreves oljefri luft. Kan med fordel brukes for å drive Airbrush minimalingssprøyte. Kapasitet: 45 l/min. Maks. arbeidstrykk: 2,4 bar (kontinuerlig 2,0 bar). 1400 rpm. Effekt: 60 W. 230 V. Vekt: 3,3 kg.
            Originally posted by Mugiboy View Post
            hadde den samme kompressoren fra biltema.. hadde samme problemet..
            den har ikke noen funksjon som regulerer trykket...
            jeg brukte airbrushen til å senke trykket med bare å slippe luft gjennom, men er enig..... jævla irriterende=) har en kompressor fra smallsize nå og den fungerer strålende
            kjøpte en annen type slange, dog noe stivere, og nye slangeklemmer. dette fungerer helt utmerket.

            eneste problemet jeg har nå er at pga varmen kompressoren utvikler så blir det kondens i slangen. har tenkt å sette inn en vannutskiller 30-50 cm fra kompressoren for å se om det kan bli bedre....
            Last edited by fg bajas; 31 July 2009, 20:58.
            sigpic
            Member of Team Daves

            Comment


            • #7
              Originally posted by fg bajas View Post
              er ikke rare lengden på munnstykket. Har dyttet på ny og forbedret slange som er ment for trykkluft og nye vanlige slangeklemmer.

              Beklager om jeg ikke formulerte meg helt riktig. Selve airbrushen var helt ok, var bare det tullet med at slangen blir varmet opp og glipper det varme munnstykket på kompressoren. det lengste kompressoren har stått på er ca en halv time, men da er den brukt å airbrushe med
              om det er airbrushen du sikter til som er jointet og ikke slipper luft gjennom når den ikke er aktivert av deg selv så er det riktig.
              For å være helt ærlig så kan den kompressoren minne om en supercharged akvariepumpe....

              Trykk på kompressoren skal forbli usagt. det er en sak som det ikke finnes muligheten å regulere trykket på. klippet fra biltema.no vedrørende info om den: Kompressor
              Permanentsmurt, oljefri minikompressor. Egnet når det kreves oljefri luft. Kan med fordel brukes for å drive Airbrush minimalingssprøyte. Kapasitet: 45 l/min. Maks. arbeidstrykk: 2,4 bar (kontinuerlig 2,0 bar). 1400 rpm. Effekt: 60 W. 230 V. Vekt: 3,3 kg.

              kjøpte en annen type slange, dog noe stivere, og nye slangeklemmer. dette fungerer helt utmerket.

              eneste problemet jeg har nå er at pga varmen kompressoren utvikler så blir det kondens i slangen. har tenkt å sette inn en vannutskiller 30-50 cm fra kompressoren for å se om det kan bli bedre....
              på den nye kompressoren min er vannutskilleren på kompressoren. http://shop.smallsize.no/product_inf...8f6fc21e84a36d
              tror den kompèn fra biltema blir ødelagt ved å "stenge" inne luften ved å forsterke slanger og klemmer.
              -Losi 8ight/os vspec
              -Losi 8ightT RB21
              -Losi XXX-4-Futaba 3pk spectrum

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mugiboy View Post
                på den nye kompressoren min er vannutskilleren på kompressoren. http://shop.smallsize.no/product_inf...8f6fc21e84a36d
                tror den kompèn fra biltema blir ødelagt ved å "stenge" inne luften ved å forsterke slanger og klemmer.
                Ja, er nok det som er problemet der. Har hatt noen kompressorer som ikke tåler det og da vil den bli ødelagt over tid.
                1/8 TNX 5,2R - 3PM
                TRF 801xt - 3PM

                Comment


                • #9
                  Sånn, deler av mitt første body lakkert med airbrush.. Grillen tilhører en FG stadium truck. Beskyttelsen på utsiden av body er fremdeles på derfor de svarte tusjmerkene..

                  er ikke proff, men synspunkter mottas med ydmykhet
                  Attached Files
                  sigpic
                  Member of Team Daves

                  Comment


                  • #10
                    Jeg tok enkelt og greit og dro over en strips, problem løst!
                    Mugen MRX5
                    Tor Henrik

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X