Announcement

Collapse
No announcement yet.

Body montering.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Body montering.

    Er det noe her som har prøvd dette og kan si meg åsssen dette funker?Det blir ikke noe som må stikke opp eller skrues fra utsiden på dette? Blir helt "clean" på utsiden av karosseriet?(linken under)
    Hva er den beste måten og få lakken til og sitte skikkelig på,brukt tamiya lakk på et karosseri nå men synes ikke lakken sitter noe skikkelig. Vaska rent med salo og vann,vaska så over med rent vann flere ganger og tørka...
    Håper på svar

  • #2
    Hei, har ingen peil på hvordan det body mount greiene virker, men er du sikker på at du har lakket med tamiya sin PS lakk og ikke TS? PS er for lexan karosser og TS er for hardplast. Det jeg gjør er at jeg tar og tørker av karossene invendig med rødsprit eller vann med zalo Det funker som pokker. Jeg ville prøvd å pille av lakken/legge den i et bad med bremserens for å få av rester av gammel lakk, og rett og slett lakke det opp igjen..

    Håper dette hjalp deg litt på vei

    Sondre

    Comment


    • #3
      Originally posted by SondreV View Post
      Hei, har ingen peil på hvordan det body mount greiene virker, men er du sikker på at du har lakket med tamiya sin PS lakk og ikke TS? PS er for lexan karosser og TS er for hardplast. Det jeg gjør er at jeg tar og tørker av karossene invendig med rødsprit eller vann med zalo Det funker som pokker. Jeg ville prøvd å pille av lakken/legge den i et bad med bremserens for å få av rester av gammel lakk, og rett og slett lakke det opp igjen..

      Håper dette hjalp deg litt på vei

      Sondre

      Takk for svar.Og tips
      Men jeg er faktisk ikke helt sikker på åssen lak jeg brukte... Kjøpte bare med en boks når jeg var på hobby sjappa en gang .Kanskje jeg har brukt feil lakk da...Neste gang skal jeg allefall bruke ps da på vanlige karosseriri?

      Comment


      • #4
        Jepps stikkordet er riktig lakk (PS), rent kaross og tynne tynne lag med lakk om gangen! Heller 10 tynne enn 2 tykke!!!
        Bodyposts det er det ingen vits å bruke penger på du lager det selv lettere. Borrelås, magneter etc etc Jeg ville kjøpt slike som følger med til noen chassis:


        Festet borrelås som du får kjøpt på biltema på de og på karosset! Da får du clean look samtidig som du kan sette karosset på flere chassi også uten at det blir styggehull!

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • #5
          Originally posted by Retteråsen View Post
          Jepps stikkordet er riktig lakk (PS), rent kaross og tynne tynne lag med lakk om gangen! Heller 10 tynne enn 2 tykke!!!
          Bodyposts det er det ingen vits å bruke penger på du lager det selv lettere. Borrelås, magneter etc etc Jeg ville kjøpt slike som følger med til noen chassis:


          Festet borrelås som du får kjøpt på biltema på de og på karosset! Da får du clean look samtidig som du kan sette karosset på flere chassi også uten at det blir styggehull!

          Retteråsen


          Må nok gå for riktig lakk neste gang ja
          Veit du om man får kjøpt disse monterings settene noen plass?

          Comment


          • #6
            Det skulle vel ikke være noe problem. HPI lager de iaf.

            Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #7
              Ser du ikke har fått svar ang karosseri festene...

              Du kan kjøpe disse bl.a her:

              Masse Tamiya...... DX3.0
              http://www.norcc.com/

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X