Announcement

Collapse
No announcement yet.

Matt lakk til Polykarbonat/Lexan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Matt lakk til Polykarbonat/Lexan?

    Finner bare gloss til lexan; vil gjerne ha en matt gråfarge til skjermer og støtfangere på Pickup'n min, vet noen om hvor man finner det?
    Øivind
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

  • #2
    Tamiya skal vell ha matt lakk i de fargene der til lexan trodde jeg...

    Mener faktiskt og ha en av dem også som jeg har brukt til noe lakkering som da er i noenlunde samme farge som chassiet til en slash 4x4
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Originally posted by xillianto View Post
      Tamiya skal vell ha matt lakk i de fargene der til lexan trodde jeg...

      Mener faktiskt og ha en av dem også som jeg har brukt til noe lakkering som da er i noenlunde samme farge som chassiet til en slash 4x4
      Mener eg og de har, men blir jo vanskeligere og vanskeligere å få tak i etter att Smallsize sluttet å føre de...
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        å få til noe som er matt er vel ikke mulig ved lakkering på innsiden i hvertfall....
        lexanen virker jo på samme måte som klarlakk. nemlig et blankt sjikt over basen/fargen.

        lakkering utvendig er noe annet..
        AE B4.1 FT, AE B44.1 FT, AE SC10 4x4 FT, osv osv osv
        HPI E firestorm, Vintage Lazer ZX-RR,

        Comment


        • #5
          Originally posted by tyggern View Post
          å få til noe som er matt er vel ikke mulig ved lakkering på innsiden i hvertfall....
          lexanen virker jo på samme måte som klarlakk. nemlig et blankt sjikt over basen/fargen.

          lakkering utvendig er noe annet..
          Forøvrig et veldig godt poeng, evt rubb ned der du vil ha det matt med 2000 grain sandpapir
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #6
            Som det er sagt tidligere her, lexan lakkert på innsiden kan aldri bli matt – selv ikke om du rubber den først (rubbing på utsiden derimot vil jo kunne gi matt look). Det du gjør er å lakke bilen som vanlig på innsiden i ønsket farge og deretter sprayer du utsiden med matt lakk beregnet for lexan. Eneste jeg vet om som har slik lakk er Tamiya, men det kan jo finnes andre fabrikat også.

            Tamiya PS-55

            This polycarbonate spray paint enables you to easily create your own beautiful matt finish by spraying onto the outside of the body. It features a lightweight and strong membrane which will not be penetrated by fuels for glow engine R/C cars.

            ★This spray allows the reproduction of a matt-finished body surface on polycarbonate body shell which is adopted on the Porsche 911 GT3 CUP VIP. It is also suitable for reproducing the matt finish on bodies such as the Toyota Land Cruiser 40 and Mercedes-Benz Unimog.

            sigpic Kenneth Skulstad
            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

            Comment


            • #7
              hehe, var på utkikk etter denne selv men er nok ikke mulig å oppdrive her til lands.
              living in the fast lane

              Comment


              • #8
                Joda, det er fullt mulig det. Hobbysport på Sandvika storsenter hadde denne i butikken. De har konket nå men Hobbyco på Gulskogen senter har kjøpt lakk-lageret fra konkursboet, kan jo høre med dem.

                Ellers så får du den i nettbutikken til Skala1.no. Handlet selv lakk derfra forrige uke, gikk kjapt og greit det. Ser også ut til at Micromonsters nettbutikk har den på lager.

                Selv kjøpte jeg min fra Asia. Det tok litt tid kan du si. Båtfrakt kloden rundt tar den tiden det tar
                sigpic Kenneth Skulstad
                70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                Comment


                • #9
                  Takker for svar. Tror jeg dropper matt, men kunne uansett tenkt meg en lit mørk gråfarge til skjermene og støtfangeren. Har sølv/alu, men innbiller meg at det blir rart med "candy apple" blå og sølv...

                  Øivind
                  Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X