Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakk til airbrush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakk til airbrush

    Hae så og si gått til innkjøp av en.airbrush, hvor får jeg kjøpt lakk? Har sett på spastix sine sider og funnet der, lønner det seg å kjøpe dette fra utlandet også? Flaskene jeg har sett på er 2 oz hvor mye holder det til? Lyst på masse farger i første omgang for å ha mye å leke med

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

  • #2
    Vist du har tenkt og lakke i omgivelser du finner folk i, så annbefaler jeg parma faskolor lakk da den ikke er giftig (noen unntak da)

    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Har et eget "smørerom" som jeg tenkte å bruke til lakkering også.

      Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #4
        Vell, den kan selvsagt brukes der også
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Men denne lakken må tynnes ut :/ Er det en heavy prosess? Det er derfor jeg har sett på spasztix sin, fordi du ikke må tynne den ut

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #6
            Alle sier at den MÅ tynnes ut, men Fascolor selv er ikke helt enig i det. Vil du tynne den ut bruker du evt. bare noen dråper vann i flasken:

            3. When using an airbrush, use between 40 - 70 PSI air pressure with a medium tip. We suggest starting with 50 PSI and testing your spray pattern. Adjust air up or down for best results. This paint appears thick, but is ready to spray or brush right out of the bottle. (It can be thinned with a few drops of water if using lower air pressure, no more than 1 teaspoon per bottle).Practice spraying on a test surface and adjust your airbrush, if necessary, until the paint sprays in a smooth even pattern and you are satisfied with the coverage.

            Info hentet hos Fascolor.
            sigpic Kenneth Skulstad
            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

            Comment


            • #7
              Da har jeg kommet igang, brukte faskolor uten å vanne den ut, funket helt greit Kjøpte Biltema kompressor som leverer 2 bar kontinuerlig.
              Jeg vil ha chrome, spazstix sin Chrome er jo utsolgt hvor enn jeg leter, noen som vet om alternativer?

              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

              Comment


              • #8
                40 psi er rimelig høyt trykk (er vel ca 2.5 bar)... Jeg pleier alltid å tynne ut faskolor litt, og heller kjøre på med trykk på runt 1.5 bar. Spesielt når jeg skal lakkere skygger og likn. Veldig lett at lakken begynner å "vandre", altså at du faktisk blåser bort lakken, hvis du har for høyt trykk. Er kun dersom jeg skal lakkere store flater som jeg skrur opp til 2 - 2.5 bar

                Tynner som oftest ut faskolor med bare vann, fungerer helt greit det


                Originally posted by Kesku View Post
                Alle sier at den MÅ tynnes ut, men Fascolor selv er ikke helt enig i det. Vil du tynne den ut bruker du evt. bare noen dråper vann i flasken:

                3. When using an airbrush, use between 40 - 70 PSI air pressure with a medium tip. We suggest starting with 50 PSI and testing your spray pattern. Adjust air up or down for best results. This paint appears thick, but is ready to spray or brush right out of the bottle. (It can be thinned with a few drops of water if using lower air pressure, no more than 1 teaspoon per bottle).Practice spraying on a test surface and adjust your airbrush, if necessary, until the paint sprays in a smooth even pattern and you are satisfied with the coverage.

                Info hentet hos Fascolor.
                Last edited by sabben; 14 December 2011, 17:51.
                Team Smallsize

                Comment


                • #9
                  Custom printed stickers, decals, clothing & more for all your custom RC needs


                  Kanskje den beste lakken man kan få tak i. Du burde sjekke ut den flytende maskeringen hans også, veldig bra greier! Ti ganger bedre enn f eks Faskolor eller Bob Dively maskeringen

                  Originally posted by Thomaseh View Post
                  Da har jeg kommet igang, brukte faskolor uten å vanne den ut, funket helt greit Kjøpte Biltema kompressor som leverer 2 bar kontinuerlig.
                  Jeg vil ha chrome, spazstix sin Chrome er jo utsolgt hvor enn jeg leter, noen som vet om alternativer?
                  Team Smallsize

                  Comment


                  • #10
                    +1 går over til Createx levert av RCS etterhvert som fascolor blir brukt opp.
                    Bruker også maskeringen til RCS, funker meget bra
                    MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                    Comment


                    • #11
                      Det så spennende ut! Men hva er det folk trener på? Karosseri til 300,- blir litt vel dyrt i lengden gitt

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • #12
                        Da har jeg fått pakke fra rcsgraphicworx, litt både og, jeg har ikke fått testa lakken, men første som skremmer meg er at det kommer i flasker som ikke er merket med farge osv. Så jeg får prøve meg frem til hva som er hva av det jeg bestilte. Gleder meg til å teste ut liquid masken, da jeg ikke har hatt hell med Faskolor sin liquid mask.

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Thomaseh View Post
                          Det så spennende ut! Men hva er det folk trener på? Karosseri til 300,- blir litt vel dyrt i lengden gitt
                          Etter hva jeg har lest, så er det mange som prøver seg fram på transparenter til overhead maskiner, de koster jo nesten ingen ting i forhold og gir samme slutt resultat.
                          Team Mustit RC
                          - Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -

                          Comment


                          • #14
                            Fant et firma i drammen som hadde Createx lakk til en fornuftig pris, nemlig Kreaktiv.no
                            sendte en best til de nå
                            MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                            Comment


                            • #15
                              Mustit skal ta inn lakken til RCSGraphixworks!

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X