Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbrush-nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airbrush-nybegynner

    hadde vert kjempe kult å lært airbrushing.
    Noen som vet ca pris på en komplett pakke?? + har god peiling på hva som er kvalitet og ikke?

  • #2
    Du trenger for å komme igang: Airbrush, Kompressor og lakk.
    Airbrush:
    Her er det mye å velge i, du kan gå for en billigere Biltema airbrush til å starte med (bruker selv en av disse, dog noe dyrere). Eller kjøpe en dyrere Iwata airbrush, Iwata airbrushen burde holde lenger, og kunne gi deg finere "smådetaljer" når du kommer til det punktet.
    Kompressor: Igjen har Biltema 2 forskjellige, merk at disse bråker... Du kommer til å bruke ca. 3 timer+++ per karosseri, og du blir gal. Du burde ha trykkjustering på kompressor og vannavskiller. Jeg har ingen av delene og klarer meg fint. Men bråket.... Herregud du blir så lei av bråket

    Lakk: Jeg anbefaler Faskolor, den er vannbasert og tilnærmet luktfri. Den er i tillegg billig, en flaske i Norge koster 59,- hos RCland.no f.eks. En flaske holder til 4-7 karosseri. Litt ettersom hvor tykt du lakker.

    Så til mitt endelige spørsmål, hvorfor? 99% av kule karosserier du ser rundt om kring er maskering, maskering og atter maskering. Det er her du bruker evige timer, hvis jeg bruker ca. 3 timer på å lakke et karosseri, bruker jeg ca. 5-7 timer på maskering. Du vil trenge enten en veldig stødig hånd og flytende maskering, en skarp exacto kniv som jeg selv bruker funker fint. Nytt blad for hver gang husk husk.

    Om du ikke er stødig på hånda, så har du teip i alle størrelser og fasonger. En fine line tape for "pinstriping". Lakken kan du nesten legge på med sprayboks også

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X