Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbrush ang Lakk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airbrush ang Lakk

    Er ny innen Airbrush, men etter en del lesing på forumet og ellers på internett har jeg nå bestillt Airbrush av typen Iwata Eclipse HP-CS
    å håper jeg gjorde et godt valg der da jeg skal bruke den til lakkering av 1/10 Buggy-Touring biler.
    Har mye tid nå så ser frem til å få pakken i posten å sette igang med trening

    Er det noe spesiell type som F.eks Lexan eller lignende til å trene/lakkere på?
    Hvilken type lakk/maling anbefales til airbrush?

    Så er jeg på utkikk etter kompressor som passer bra til dette, etter som jeg har lest oljefri samt mulighet for regulering av trykk?

  • #2
    Er lakk som createx vannbasert fin å bruke til Lexan body?
    Noen som vet?
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Hei, HP-CS er en meget bra sprøyte som er helt super til lexan rc lakkering. Jeg har sikkert lakkert endel hundre karosser med min Jeg bruker stort sett faskolor eller spaz stix når jeg lakkerer. Det som er greie er at det må være nok fleksibilitet i lakken slik at den tøyer seg når man vrir og vender eller kræsjer om du vil med karosseriet. Tror også Createx er gangske omgjengelig der men det er jeg ikke sikker på da jeg ikke har brukt den til det formålet. Kompressor kan hva som helst brukes. Tommelfinger regler er: kjøp en så bra du har råd til som er mest mulig stillegående og oljefri. Sett på et vannutskiller filter som man eks kjøper på biltema så er du igang.
      Lars Gunnar Tiben - Tiben Design- Digital Printing.
      Ground: Xray X12, Serpent 733, Futaba.
      Air:Velocity 50 N2, Trex 600 N LE, CGY750, Futaba Fasst.

      Comment


      • #4
        Okei, takk for svar
        Det blir kjøp av Createx har jeg funnet ut.
        noen som vet forskjellen på disse createx fargene, forskjellen på fluorecent, iridecent, mediums, opaque osv?
        Noe med erfaringer og hva som er mest brukt?

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X