Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et kjapt lakkspørsmål...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et kjapt lakkspørsmål...

    Må vel få lakkert etpar karosser siden det er plussgrader og snøfritt her nord
    Men, jeg går i år for helhvitt, med fluoriserende orange rundt vinduene og her er spørsmålet mitt:
    Må jeg lakere det oransje først og maskere alt eller kan jeg lakke hvitt for så å legge oransje og hvitt over der igjen??
    Vet jo at mørke farger skal først på, men vil det oransje lyse igjennom det hvite??? Håper å slippe å maskere hele karossen først...
    Skal bruke tamiya lakk..
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

  • #2
    Orange først, så hvitt... sånn er det bare.
    Orange er jo ganske transparent, så hvitt må bak for å få litt smell i fargen.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Jeg lakkerte først med metallic hvit, så solid hvit, deretter backet med sølv og litt grønt (som jeg brukte på halve karosseriet). Til slutt lakket jeg det lille jeg skulle med fluoriserende rød, og jaggu trengte det ikke i gjennom alle de andre lagene med lakk... Så for å være sikker så ville jeg nok lakkert den fluoriserende fargen først ja.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X