Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastebil Råd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lastebil Råd

    Lurer på å kjøpe Lastebil, hvilken anbefales Tamyia eller Robbe?

    Hadde helst lyst på en europeisk, men helst med 3 aksler, må jeg bygge om eller er det ferdige sett, er det mulig å bygge boggi lift på semi trekker?

    Ser litt på denne, ser bedre ut en 470


    Dette er Robbe.
    Last edited by Kåbboy; 18 January 2008, 23:18.
    Tore Kirketeig ('70), Aksdal

  • #2
    Originally posted by Kåbboy View Post
    <--snipp-->

    Hadde helst lyst på en europeisk, men helst med 3 aksler, må jeg bygge om eller er det ferdige sett.
    <--snapp-->
    I følge flere her på forumet, og ett kjapt søk... så ser det ut som at man ikke får kjøpt ferdige sett med 3 aksler... men man får kjøpt konverteringssett.

    .thomas
    :: Tamiya? ::
    :: TNX 5.2r, TT-01, TB-02D, TA05-R, M-03R :: Spectrum ::
    Reklameplass til leie?

    Comment


    • #3
      Tamiya eller Robbe får du velge selv
      Les litt på http://www.rcmodeltruck.dk/phpBB2/index.php og se om du finner noe info om hvilken du skal og evt passer til en 3 akslet..

      JB.
      | Tamiya TB Evo 5 MS - TT01 - CC01 - TL01| Kyosho TF-5 Dodge Stratus | Spektrum DX3 | Axial SCX-10 Dingo |
      sigpic

      Comment


      • #4
        Da blir det bestilt ny bil, mest. sansylig en Scania, skal bygges om til 3 aksler og lit dill dall her og der, har div, planer, hvilken radio anbefaler dere slik att jeg kan kontrollere mest mulig?

        Anbefaler dere komplett kit med MFC og lagrere eller kun bil for å ta resten senere?
        Last edited by Kåbboy; 31 December 2007, 07:59.
        Tore Kirketeig ('70), Aksdal

        Comment


        • #5
          Vil anbefale deg å kjøpe alt med en gang, hvis lommeboka sier ja.
          Kulelager er like greit å montere med en gang, da slipper du å demontere igjen aksler og girkasse senere.
          MFU er noe som er helt rått i disse lastebilene til Tamiya, her får du virkelig følelsen av å føre en skikkelig lastebil.

          Vil også anbefale deg i å kikke rundt på http://www.rcmodeltruck.dk/phpBB2/index.php for mye inspirasjon til ditt eget bygge.

          Lykke til, og hold oss andre truckers oppdatert!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Marder Beetle View Post
            Vil anbefale deg å kjøpe alt med en gang, hvis lommeboka sier ja.
            Kulelager er like greit å montere med en gang, da slipper du å demontere igjen aksler og girkasse senere.
            MFU er noe som er helt rått i disse lastebilene til Tamiya, her får du virkelig følelsen av å føre en skikkelig lastebil.

            Vil også anbefale deg i å kikke rundt på http://www.rcmodeltruck.dk/phpBB2/index.php for mye inspirasjon til ditt eget bygge.

            Lykke til, og hold oss andre truckers oppdatert!

            Ja mye sandder der, men mye billigere hos Stelamodels, men mindre utvalg. er ikke helt sikker på Volvo eller Scania enda ?
            Tore Kirketeig ('70), Aksdal

            Comment


            • #7
              Ja Stella er stedet å kjøpe byggesettene, men om en skulle trenge noen biter ekstra er Danskene de rette å kontakte.
              Eller evt. Ebay

              Comment


              • #8
                Originally posted by Marder Beetle View Post
                Ja Stella er stedet å kjøpe byggesettene, men om en skulle trenge noen biter ekstra er Danskene de rette å kontakte.
                Eller evt. Ebay
                Ja ser ut som dei har peiling . pluss en fantastisk flott bane

                Tore
                Tore Kirketeig ('70), Aksdal

                Comment


                • #9
                  Kan noen si meg hva jeg trenger av utstyr til Scania'n, radio, batteri og servo, ladere, mottakere hvor mange kanaler?
                  Tore Kirketeig ('70), Aksdal

                  Comment


                  • #10
                    Du trenger en 4 kanals radio og mottaker, ett eller flere 7,2volts batteripakker, 2 servoer, en fartsregulator, og en lader som tar godt vare på batteriene.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Marder Beetle View Post
                      Du trenger en 4 kanals radio og mottaker, ett eller flere 7,2volts batteripakker, 2 servoer, en fartsregulator, og en lader som tar godt vare på batteriene.
                      Kan jeg styre gearkassen og da eller?
                      Tore Kirketeig ('70), Aksdal

                      Comment


                      • #12
                        Jepp!
                        En servo til styring og en til gir.

                        Comment


                        • #13
                          Har mange ideer i hode nå, men hva trenger jeg når jeg skal bygge om til 3 aksler ( alt ), event med boggi lift?
                          Tore Kirketeig ('70), Aksdal

                          Comment


                          • #14
                            Da trenger du rammevanger fra en Globeliner og hele hjulopphenget bak fra denne.

                            Comment


                            • #15
                              Da er det meste bestilt, Scania med MFC og lagrer, Futaba F-14 og litt tilbeh&#248;r , mangler n&#229; kun lader, s&#229; n&#229; venter jeg i spenning i ukene som kommer hva som dukker opp. har ikke betilt, Globeliner ramma enda f&#229;r f&#248;rst pr&#248;ve &#229; bygge den etter boka s&#229; f&#229;r mod. komme etter vert

                              Er det muli&#168;g &#229; bruke vanlig billakk p&#229; disse modellene eller m&#229; vi bruka Tamia sine lakker??
                              Tore Kirketeig ('70), Aksdal

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X