Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjørekontroll til Scania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjørekontroll til Scania

    Noen anbefalinger på kjøp av kontroller til min Tamiya scania?
    Kom gjerne med linker og pris Må man ha 4ch styrekontroll?
    Last edited by Cmi; 21 August 2008, 14:14.
    ST-model Cessna 180
    Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
    Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

  • #2
    Bump ogsådetitegnene
    ST-model Cessna 180
    Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
    Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

    Comment


    • #3
      Selv har jeg en fire kanalers Hitec kpntroll, noe dyr (sammenlignet med priser fra det store utland) 1798 i Tamiya butikken på Sandvika storsenter. Du trenger 2 kanaler for å kjøre/svinge. Med en fire kanaler kan du styre lys /lyd (MFC-01) og eventuellt motor ben til tilhenger.
      Det finnes bare en lastebil.... Scania, alt annet er etterligninger

      http://www.tractortrucksnorge.com

      Comment


      • #4
        Ok, jeg sliter med og få til det fordømte giret, servoen gir respons, men den girer ikke, gir bare et helvettes turtall.
        ST-model Cessna 180
        Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
        Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

        Comment


        • #5
          Jeg bruker denne radioen:



          Også kjøpte jeg en sånn her:



          for der følger fjæra, å de delene du trenger for å få venstre stikke til å bli selv sentrerende.

          Det fine med denne radioen er at den er 40 Mhz, så den er lovlig å bruke på biler...


          Hvis gir servoen din beveger seg men kassa ikke går i gir, ville jeg tatt ut girkassa tatt av det ytre dekselet og sett litt nærmere på insiden hva som fåregår... dra det rundt for hånd og dytt den gir skifte stanga frem og tilbake, sjekk at fjærene på den stanga står riktig. Sjekk i det heletatt at girkassa er bygget helt riktig.

          Kan være girservoen ikke går langt nok, ikke dytter helt i gir. ( sett i så fal på en litt lengre servo arm) kan være den går for kort den ene veien og for langt den andre veien. ( skru av servo armen, fyr opp radioen så servoen sentrerer seg, og sett på igjen servo armen)

          Lykke til
          Bendik Herlofsen (1983)
          Det er politikerenes oppgave å få skuta til å gå rundt...
          http://s259.photobucket.com/albums/hh306/HydroliftT17

          Comment


          • #6
            Servoen rører på seg bare når jeg slår på radio og bilen, ellers er den helt ute, har testa og skjekka girstaget flere ganger og den går smooth frem og tilbake og får med seg det den skal... Det skal være mulig og dytte den til høyre og venstre (ut og inn på hver side om man hvil kalle det det)???

            Lurer fortsatt på den forbanna lyden jeg har i lastebilen, den høres ikke frisk ut, tror det har noe med at servoen ikke gjør som den skal så noe av gir hjula inne i motoren gnisser. Mulig muligm hva vet jeg? Jeg er bare en ny tulling innenfor rc som syns det er gøyalt og kjøre og skru, så lenge ting fungerer :P
            ST-model Cessna 180
            Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
            Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

            Comment


            • #7
              Prøv og ta bort akslingen mellom girkassa og akslingen bak. Å test det da, sånn at bare girkassa går, for å utelokke at lyden kommer fra diffen i bakakslingen.

              Sjekk at settskruen på pinion (tannhjulet som er skrudd på mottoren) ikke tar borti spurdrevet i girkassa. Det er så liten pinion på disse at den skruen stikker ut. Skyv pinion nærmere mottoren, evt. finn en kortere settskrue. (mener å huske at jeg har satt på en kortere settskrue der...)

              Det skal gå ann å dytte den stangen frem og tilbake ja.

              Prøv og sett gir servoen i kontakten til styreservoen, sånn at du girer med styrestikka, reagerer ikke servoen da, er den mest sansynelig ødelagt, (forutsat at styringen virket da)
              Virker det da er det sansynlig hvis noe feil med radioutstyret. (sendet eller mottager)

              Prøv evt. å sette hele styre servoen på giret.
              Last edited by hydroliftT17; 22 August 2008, 13:11.
              Bendik Herlofsen (1983)
              Det er politikerenes oppgave å få skuta til å gå rundt...
              http://s259.photobucket.com/albums/hh306/HydroliftT17

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X