Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo L70 Blueprints!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo L70 Blueprints!

    Hej!

    Jag är ny här på forumet, och hoppas att det går bra att jag skriver på svenska...

    Jag har funderat på att bygga en radiostyrd modell av en Volvo L70 hjullastare, i skala 1:10.
    En stor maskin, och ett stort projekt, som kommer att ta flera år.
    Hade tänkt mig en dieselmotor för driften, och elmotorer eller servon till funktioner till skopan och styrning (midjestyrd).

    Finns det någon som har några exakta mått på denna maskin, eller måste jag mäta på en maskin i skala 1:1..? Vill komma så nära originalet som möjligt.

  • #2
    Okej, inte någon som har eller vet vart man kan finna ritningar till andra traktorer i ungefär samma storlek, Volvo L50 - L90, någon Cat eller någon annan liknande maskin?

    Comment


    • #3
      jeg ville nok bare spurt et firma som har en slik hjullaster..bør være rimelig kjapt gjort å ta kopi fra brukerboka til en slik en...alle slike maskinen har tegninger med mål på i brukerhåndboka
      Arne Gabrielsen (-75)
      bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
      ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

      Comment


      • #4
        Vi har akkurat fått ny L70f på jobb så jeg kan se om jeg finner mål på den. L50 er jo betraktelig mye mindre da men L90'en er ikke ulik i størrelse.
        Vidar Kirkevold 86mod
        Tamiya TT01D Mamba max full carbon og alu
        Traxxas Bandit vxl

        Comment


        • #5
          Ja, L50 är kanske för litet för skala 1:10, särskilt om man vill bygga in en dieselmotor och så mycket funktioner som möjligt. Det skulle vara om man ökade skalan till 1:8 eller så.
          L70 och L90 är nästan lika konstruktionsmässigt, och är av bättre storlek för 1:10. En L70 blir ungefär 60 centimeter lång i 1:10.

          Vidar, det vore super om du kunde finna något som är användbart, just nu har jag noll, så allt är välkommet!

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X