Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Aeromax og multfuctoncontrol unit HJELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ford Aeromax og multfuctoncontrol unit HJELP

    har bygd en Ford aeromax med et mfc kit og support legs til

    spørsmål

    1: får ikke styrt support legs hvis uniten sår i electrical effekt on
    bare i manual mode

    2: når jeg prøver og kjøre framover durer bilen og høyre hjulsett foran går riktig vei mens venstre baksett går bakover
    resten står i ro får ikke rygget

  • #2
    Snu den ene akslen din, på denne måten går de samme vei

    Dettte med styring av supportlegs, kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

    Comment


    • #3
      Du har tatt venstre trimm og stikke og dytta til høyre først for og aktivere supportlegs servoen?, (forklart på side 10 i mfc manualen, midt på siden)
      Når du gjør det riktig blinker alle blinklysene en gang, hvis det er vanskelig og ta di samtidig går det an å dytte trimmen helt til høyre først og la den stå der, og så ta stikka til høyre og tilbake…

      Hvis blinklysa blinker men supportlegsa fortsat ikke virker… prøv å gi gass nå. Det kan hende riggen står i ”fri” nå, altså mottorlyden fra mfc'n øker, men el-mottoren i bilen går ikke, dette skal egentlig skje om du dytter trimmen og stikka til venstre. Om dette er tilfelle dytter du trimmen og stikka til venstre istede og supportlegs servoen aktiveres. Jeg har opplevd dette en gang, selv om alt var koblet riktig. Om så er tillfelle kan man jo egentlig leve med det… men jeg mener og huske at bilen da gikk fortere på 1. Gir en den gjorde på 3. Gir når det ikke var noe henger koblet til, når den var sånn. (med henger var alt normalt)

      Får evt. å løse dette tar du og kjører gjennom mfc settupen en gang til men når du skal kalibrere hvenstre stikkes horisontale bevegelser starter du med og dytte stikka til venstre og så til høyre istedenfor høyre til venstre som det står i brukermanualen, resten gjør du som beskrevet i manualen. (Jeg mener å huske at dette ikke har noe å si for retningen girservoen beveger seg. Men snur den, da må du også må reversere gir kanalen).

      Hva gjelder åssen bilen din går, så står ene akslingen din opp ned som pete359 sier. Sånn du beskriver hjulenes oppførsel vil jeg tro det er den bakerste.

      Bare spørre mer, litt vrient og forklare... litt "avanserte" på en primmitiv måte disse mfc'ene, grunnen til att jeg vet alt var kobla riktig på min, er att jeg bytta radio og mottager og da ble alt normalt, begge radioene var nye futaba radioer... sprøtt...
      Bendik Herlofsen (1983)
      Det er politikerenes oppgave å få skuta til å gå rundt...
      http://s259.photobucket.com/albums/hh306/HydroliftT17

      Comment


      • #4
        bukker for svar men lurer på noe mere

        prøver 3gir men da raper den hva er galt da????

        Comment


        • #5
          Raper... den sjønte jeg ikke helt (lager den messe bråk uten å gå forrover?)... mulig den ikke går orntlig i gir.. snu bilen og sjekk at servoen dytter "gear-shift-rod'en" helt til den stopper (e-clipsen treffer girkasse veggen) mulig du må ta av servo armen og flytte den ett hakk en vei...
          Bendik Herlofsen (1983)
          Det er politikerenes oppgave å få skuta til å gå rundt...
          http://s259.photobucket.com/albums/hh306/HydroliftT17

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X