Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scania R - containerbil ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scania R - containerbil ??

    Hei..

    etter langt om lenge har jeg endelig fått bestillt meg lastebil, årets julegave til meg sjøl.!

    så får vel først som sist starte en byggetråd selv om delene ikke er i hus enda,så trengs innspill fra erfarne folk.. alt av ideer mottas med takk!

    har tenkt til å bygge en containerbil,som en av scania'ne til bestefatter'n på bildet jeg legger ved, og lurte på om noen har bygd eller sett bilder av biler med vekselflaksystem annet enn krokløft??
    Attached Files
    Ole Gunnar Leer ('86)
    Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
    *Spektrum dx3R*

  • #2
    Bruder har vekselkontainer på noen av lekebilene de lager, eg har tenkt å bruke det på min bare eg får tid til å sette det på. Størrelsen passer temmelig bra i forhold til hverandre

    Comment


    • #3
      Takk for innspillet..
      Har tenkt på det,men det blir ikke helt riktig i skala tror jeg. Syns det virker som bruder-container'n blir litt kort.. Men,får se hvor utålmodig jeg blir da jeg får bygd litt.!
      Ole Gunnar Leer ('86)
      Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
      *Spektrum dx3R*

      Comment


      • #4
        Leveringstid?

        Noen som har noe formening om hvor lang tid det går fra bestilling til levering fra stellamodels
        Ole Gunnar Leer ('86)
        Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
        *Spektrum dx3R*

        Comment


        • #5
          Originally posted by olli00 View Post
          Noen som har noe formening om hvor lang tid det går fra bestilling til levering fra stellamodels
          Visst du regner ca 10 dager fra bestilling, husk tidsforskjell og juletider...

          Se på bildet i linken, det var tiden Scaniaen min brukte rundt halve kloden...
          http://forum.radiostyrt.no/vb/showpo...7&postcount=20
          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by Peri View Post
            Visst du regner ca 10 dager fra bestilling, husk tidsforskjell og juletider...

            Se på bildet i linken, det var tiden Scaniaen min brukte rundt halve kloden...
            http://forum.radiostyrt.no/vb/showpo...7&postcount=20
            Ok.. Bestillte den 12. har fått sporingsnummer-link,men den funker ikke da jeg kommer inn på stella-sidene!

            Delene fra Danmark ligger i tolla fikk jeg brev om,så håper bare alt kunne rekki fram før helligdagene i jula.! Skal vel litt til det kanskje,men..
            Ole Gunnar Leer ('86)
            Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
            *Spektrum dx3R*

            Comment


            • #7
              Originally posted by olli00 View Post
              Ok.. Bestillte den 12. har fått sporingsnummer-link,men den funker ikke da jeg kommer inn på stella-sidene!

              Delene fra Danmark ligger i tolla fikk jeg brev om,så håper bare alt kunne rekki fram før helligdagene i jula.! Skal vel litt til det kanskje,men..
              Tror ikke du skal ha for store forhåpninger til at det kommer fram før jul.

              Du kan inngå avtale med posten om forenklet tollbehandling, så slipper du å få plunder å heft med brev i posten om at det har komt pakke osv, osv... Inngår du avtale så går ting fortere.

              Visst du har registrert deg hos Stella så logger du deg bare inn på kontoen din, så vil sporingsnummeret stå ved ordren din, helt nederst på siden. Så følger du denne linken: http://www.pakkesporing.no/
              Og skriver inn sporingsnummeret i den øverste linja der det står "Post/EMS mes USPS".
              sigpic

              Comment


              • #8
                Noske posten er hvertfal helt udugelige... Jeg bestilte noe dekk fra Danmark for to uker siden. De havna på toll lager i en og en halv uke, og når jeg sender dem en mail om at de kan gjøre hva de vill med pakka for og fortolle den, og i tilleg oppgir jeg adressen de skal sende den til. presterer de alike vel og sende den av gårde til Bø i Telemark hvor jeg studerte for et år siden. (og jeg omadreserte aldri posten min dit, så fåglarna veit åssen de har den adressen) dessuten har jeg sagt ifra til posten før at de kan åpne pakkene mine og tolle dem, men hver gang pakker havner på toll lager ligger de der til jeg ringer dem og spør hva de holder på med...

                På fredag lå dekka mine på omlastings terminalen i Stokke og så tok gutta der helgen, og de kan ikke hente den og sende den til bake, så jeg må vente til den har kommet helt frem til Bø... så det skjer vel på mandag, tirsdag er den vel tilbake i stokke, og så er det julaften... er jeg heldig har jeg dem før nyttår...

                Porten skal frem my a**, Spessielt imponert er jeg ikke... 3-4 uker og sende en pakke fra Danmark til Norge, er bare hårreisende, og skulle pakka bli liggende i to uker på samma stedet, da sender de den i retur og det er liksom mitt problem... skulle ønske det fantes et privat alternativ...
                Bendik Herlofsen (1983)
                Det er politikerenes oppgave å få skuta til å gå rundt...
                http://s259.photobucket.com/albums/hh306/HydroliftT17

                Comment


                • #9
                  Dette er hva de skriver selv:


                  Hvor lang tid vil det ta og tollbehandle min sending fra utlandet?

                  Med bakgrunn i at korrekt tolldokumentasjon medfølger, fortolles alle pakker fortløpende etter ankomst. Vi bestreber oss på en effektiv produksjon med god kvalitet, og raskest mulig fortollingsprosess. Du kan følge pakken via sporing på posten.no.



                  De bør kansje oppdatere sine nettsider?

                  Comment


                  • #10
                    Definnitivt, rcmodeltrucks taper jo faktura'n uttapå esken også, så det skulle kunne gå rellativt glatt gjennom tollen, men neida..
                    Bendik Herlofsen (1983)
                    Det er politikerenes oppgave å få skuta til å gå rundt...
                    http://s259.photobucket.com/albums/hh306/HydroliftT17

                    Comment


                    • #11
                      Måtte innom å kikke hvordan det gikk med pakkene mine,men pakka fra stella ser det ikke ut som jeg har kjøpt da jeg logger inn på sidene dems.. Sendte mail for å høre hva som er galt,så får nå se, har jo tross alt betalt og fått bekreftelse på mail..
                      Men,gledelig overraskelse var at pakka ifra Danmark er videresendt fra Oslo 19.12 kl.16.. Får bare håpe de har fått den i riktig retning og ikke vært like uheldig som hydrolifT17..
                      Ole Gunnar Leer ('86)
                      Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
                      *Spektrum dx3R*

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by olli00 View Post
                        Måtte innom å kikke hvordan det gikk med pakkene mine,men pakka fra stella ser det ikke ut som jeg har kjøpt da jeg logger inn på sidene dems.. Sendte mail for å høre hva som er galt,så får nå se, har jo tross alt betalt og fått bekreftelse på mail..
                        Men,gledelig overraskelse var at pakka ifra Danmark er videresendt fra Oslo 19.12 kl.16.. Får bare håpe de har fått den i riktig retning og ikke vært like uheldig som hydrolifT17..
                        Hvordan betalte du for varene på Stella?
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by hydroliftT17 View Post
                          Noske posten er hvertfal helt udugelige... Jeg bestilte noe dekk fra Danmark for to uker siden. De havna på toll lager i en og en halv uke, og når jeg sender dem en mail om at de kan gjøre hva de vill med pakka for og fortolle den, og i tilleg oppgir jeg adressen de skal sende den til. presterer de alike vel og sende den av gårde til Bø i Telemark hvor jeg studerte for et år siden. (og jeg omadreserte aldri posten min dit, så fåglarna veit åssen de har den adressen) dessuten har jeg sagt ifra til posten før at de kan åpne pakkene mine og tolle dem, men hver gang pakker havner på toll lager ligger de der til jeg ringer dem og spør hva de holder på med...

                          På fredag lå dekka mine på omlastings terminalen i Stokke og så tok gutta der helgen, og de kan ikke hente den og sende den til bake, så jeg må vente til den har kommet helt frem til Bø... så det skjer vel på mandag, tirsdag er den vel tilbake i stokke, og så er det julaften... er jeg heldig har jeg dem før nyttår...

                          Porten skal frem my a**, Spessielt imponert er jeg ikke... 3-4 uker og sende en pakke fra Danmark til Norge, er bare hårreisende, og skulle pakka bli liggende i to uker på samma stedet, da sender de den i retur og det er liksom mitt problem... skulle ønske det fantes et privat alternativ...
                          Har du inngått en avtale med posten om forenklet tollbehandling? Jeg har alldri hatt noen sånne problemer, har faktisk ganske god erfaring, både med posten og tollen.Kanskje bare jeg som har hatt litt flaks så langt...
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Peri View Post
                            Hvordan betalte du for varene på Stella?
                            Betalte med Pay-Pal,fant ikke noen annen mulighet der jeg..
                            Ole Gunnar Leer ('86)
                            Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
                            *Spektrum dx3R*

                            Comment


                            • #15
                              OK.

                              Sist jeg bestilte så var det ikke alle varene som sto på siste kjøp og på forsendelsen. Men alle varene kom. Kjøpte du flere varer? Tror nok det ordner seg, men en vennlig mail skader alldri
                              sigpic

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X