Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny innen rc lastebil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny innen rc lastebil

    Blir vel nødt til å opprette en tråd her i mitt navn da

    Har nettopp bygd opp Scania R470 Metallic, før den nå skal plukkes delvis ned, for lakkering.
    Ser noen av dere har den oppfatningen at man aldri ser en chromet versjon av den i traffikken, og deler den oppfatningen... Skal derfor lakkes med rød transparent i x antall strøk, da vil chromen få en enormt fin effekt. Har brukt den løsningen på FG Marder karosseriet mitt, med sølv som underlagsfarge... Gleder meg til å se ferdig resultat.

    Men, er "desverre" blitt bitt av lysten til å bygge flere, så i deg ble bestilling på Scania 620 6x4 og en King Hauler sendt og betalt
    Så på nyåret, skal jeg prøve å ta detr såpass rolig at jeg kan lage en byggeblogg på disse....
    Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
    Knut Olav Rundtom

  • #2
    Ny på det meste

    Godt og høyre det finnes fleire nye her Men eg har ikkje vert bort i noko byggesett på minst 10 år.

    Har vert innom og spurt folk om framgangsmåte når det gjeld lakering, nokon velger og montere alt og deretter demontere for lakering.. Siden du da har gjort dette, angrer du på det eller er det heilt greit? Eg har vel no bestemt meg for å gjere det same..

    Eg har sjølv begynt og bygge min Scania R620 6*4 og gleder meg til slutt resultatet

    Men når det gjeld kromma utgave, så er no krom veldig bøsigt og sjå til da ? men blir sikkert knall slik som du gjere det !!

    Lykke til med nye prosjekt !!

    - Kim Ronny - (Fersking innen RC bygging)
    - SCANIA R620 -

    Comment


    • #3
      Jeg, for min del, syntes det er best å først montere alt, for så å demontere for lakkering, dette for at man som oftest trenger å lakkere div detaljer i en annen farge for å bryte det fra å være en og samme farge hele veien. Og dette sees best på en ferdig montert bil...

      Tøff i chrome også, men man ser liksom ikke mange fullsize i chrome....
      Så blir nok å gjøre som tenkt. muligens beholde noen detaljer i chrome....

      Nå er King Hauler og Scania 620 6x4 på vei...
      I tillegg til Clod Buster.... Så da har jeg noe å bygge på et par uker...
      Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
      Knut Olav Rundtom

      Comment


      • #4
        Enig med deg der, du ser alt bedre når det er montert

        Lykke til med byggingen

        Må legge ut bilder på veien!!

        - Kim Ronny - (Fersking innen RC bygging)
        - SCANIA R620 -

        Comment


        • #5
          gå til www.rclastebil.no så kan du få masse tips innen rc lastebiler!!
          !!!!!ESPEN.ESPEN.ESPEN!!!!!

          ER PÅ JAKT ETTER HPI BAJA 5B

          Comment


          • #6
            Takker for tips
            Drevet å lakkert hytta på R470 Metallic spesial i dag, har gjort som jeg skrev her, lakkerte over chrommen med transparent rød. Ble heftig effekt i lakken, angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det valget... Pluss at den er nå noe som skiller seg fra mengden....
            Gleder meg til diverse lakktesting på de to neste, som det ser ut til vil være her lørdag....
            Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
            Knut Olav Rundtom

            Comment


            • #7
              ENDELIG!!! I dag kom kinapakke nummer to... Ble 20 kg av det... King Hauler, Scania 620 6x4, Super Clod Buster... Så nå blir det noen timer bygging...
              Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
              Knut Olav Rundtom

              Comment


              • #8
                Du må få lagt ut bilder av den R470'n
                Heavy Modified Savage 4.6 SS l Sintech AX-5 l Sintech MTX l Mini-Z MR-02 l TT-01 Drifter l Team Losi 1/18 MT l Losi HighRoller l Traxxas E-Revo VXL 1/16 l Scania R620 6x4 l Ford Aeromax 6x4 tippbil l CAT320 Gravemaskin fra Magom l Spektrum DX3.0

                Comment


                • #9
                  Skal gjøre det når den er ferdig lakkert og montert igjen...
                  Ble visst et lag med perlemor klarlakk utenpå det røde også.... Blir nok bra når den er montert igjen... Bilder kommer når jeg får igjen tlf min fra service, så jeg har et normalt kamera...
                  Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                  Knut Olav Rundtom

                  Comment


                  • #10
                    Nå er Clod Buster`n ferdig, og endelig er jeg i gang med bygging av King Hauler... Tipper den er ferdig prøvemontert i løpet av fredag, så får jeg se, når lakkering blir gjort, egner seg dårlig her jeg nå er, å lakkere...
                    Men, har jo en Scania 620 6x4 som også skal prøvemonteres....
                    Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                    Knut Olav Rundtom

                    Comment


                    • #11
                      Kom med noen gode bilder av ferdigbygde biler da
                      Cloden er utrolig gøy å kjøre i puddersnø, bare det ikke blir for mye.

                      Comment


                      • #12
                        Skal komme med bilder, så fort jeg har kamera tilgjengelig...
                        Tror så gjerne Clod`n er artig... Har en Clod til, som jeg har hatt litt over et år, men fant ut at jeg ville ha en å bruke. Den andre jeg har er fra 87 med originalt lyskit fra 87... Ville vært for galt å tatt den i bruk, når den til nå ikke har trillet så mye som 1 meter for egen maskin...
                        Da ble det å bygge en ny, for å bruke...
                        Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                        Knut Olav Rundtom

                        Comment


                        • #13
                          Nå er King Hauler klar for å plukkes delvis ned for lakkering...
                          Tror det også her blir spesiell lakk, tanken er Rød, med mildt sagt spesiell effekt... Italian red, flake, transparent red, flake og til slutt perlemor
                          Mye lakkjobb, men i den rekkefølgen tror jeg det blir sinnsyk effekter i lakken til slutt

                          Noen som har prøvd den rekkefølgen noen gang???
                          Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                          Knut Olav Rundtom

                          Comment


                          • #14
                            Futaba 3PM-X
                            Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
                            Losi XXX-S | HPI Savage
                            | Tamiya CC01 Pajero

                            Comment


                            • #15
                              Sant nok, og tro meg, bilder kommer....
                              Nå starter også byggingen av Scania 620 6x4 i løpet av helgen, så når jeg har kameratilgjengelig, vil bilder komme etter tur...
                              Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                              Knut Olav Rundtom

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X