Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radioanbefaling for lastebil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radioanbefaling for lastebil

    Hei

    Kan noen komme med anbefaling på radio for bruk med lastebil?

    Mange kanaler er fint, slik at man kan styre "ymse", 2.4GHz like så.


    (er veldig glad i Spektrum DX3R-en min, men tre kanaler blir jo for lite


    På forhånd takk.

  • #2
    Nå er ikke jeg så kyndig når det gjelder lastebil men jeg vet at denne: http://www.rcmodeltruck.dk/butik/pro...?id_product=51
    får veldig mye skryt på diverse forum. Også er den jo veldig billig Ikke 2,4GHz desverre.
    HPI Baja 5T

    Comment


    • #3
      Originally posted by leinsvang View Post
      Nå er ikke jeg så kyndig når det gjelder lastebil men jeg vet at denne: http://www.rcmodeltruck.dk/butik/pro...?id_product=51
      får veldig mye skryt på diverse forum. Også er den jo veldig billig Ikke 2,4GHz desverre.
      Takk.

      Har sett litt på den der ja, men jeg føler at det er litt "tilbake i tiden" å kjøpe noe nytt som ikke er 2.4GHz nå.

      Man får etter hva jeg kan skjønne 2.4GHz-modul til den radion, men da blir den brått ikke så billig lenger ...


      Flere ideer?

      Comment


      • #4
        Hei, har en hitec aurora med 9 standar servoer, dnne er aldri brukt! kun skrudd av og på! du kan få den for 3k. Hadde tenkt og bruke denne til en scania rc lastebil, men da jeg hadde en fra før, har jeg ikke brukt for denne

        ( Dette er egentlig fattern sitt, bare skriver for han)

        - Niklas

        Comment


        • #5
          nå er det vel fint og flott med spektrum osv ..menne et litt viktig spm er ...skal du bruke lyd og lysmodulen til tamiya? i så fall er der to ting du bør ha i tankene...
          1 tamiya sin modul trives best med en mottaker som sender ut ppm signaler i stede for pcm som er mest vanlige på "nye" radioer
          2. modulen har en del funksjoner som skal styres ved hjelp av (fan fikk jernteppe) justerbryterne stil funksjonene...og derfor bør de være slik som på gamle at det er glidebrytere som dras over flere hakk ikke den nye typen som er digital slik at du har en bryter du trykker flere ganger for å justere kanalen,
          for de som driver med lastebiler er fortsatt de gamle senderne futaba f14 og fc18 osv og også div graupner sendere favoritter..
          er ikke alltid at den nyeste er det beste.
          Arne Gabrielsen (-75)
          bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
          ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ahermann View Post
            nå er det vel fint og flott med spektrum osv ..menne et litt viktig spm er ...skal du bruke lyd og lysmodulen til tamiya? i så fall er der to ting du bør ha i tankene...
            1 tamiya sin modul trives best med en mottaker som sender ut ppm signaler i stede for pcm som er mest vanlige på "nye" radioer
            Nei, skal ikke bruke den modulen, men takk for tipset - var ikke klar over dette.

            2. modulen har en del funksjoner som skal styres ved hjelp av (fan fikk jernteppe) justerbryterne stil funksjonene...og derfor bør de være slik som på gamle at det er glidebrytere som dras over flere hakk ikke den nye typen som er digital slik at du har en bryter du trykker flere ganger for å justere kanalen, for de som driver med lastebiler er fortsatt de gamle senderne futaba f14 og fc18 osv og også div graupner sendere favoritter.. er ikke alltid at den nyeste er det beste.
            Det kan sikkert godt stemme, men jeg føler bare at det er så feil å kjøpe noe i dag som ikke er 2.4GHz Kanskje man skulle forsøke å få en slik fc18 til å spille på lag med noe av sakene fra Assan?

            Takk for godt innspill Ahermann.

            Til deg som vil selge Hitec; nei takk.

            Comment


            • #7
              kjører med graupner MX-12. kjøpte den for noen år siden, og veldig fornøyd.... mer enn nok kanaler
              Bernt Vogel ('84)
              Tamiya Scania R470 + henger

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X