Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scania R620 militær trekkvogn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scania R620 militær trekkvogn

    Kan jo legge inn min her også. Kanskje noen flere vil kjøpe lastebil etterhvert.

    En danske solgte meg en Scania som jeg ikke kunne si nei til.



    Har først bygd den sammen orginalt og testkjørt den på stuegulvet.



    Så fant jeg ut at denne hadde utrolig flotte mellomaksler og dermed forsvant batterikassa under.

    Nå har jeg laget 2 oppheng til "tankene" på hver side.

    Så har jeg lyst på noe ala et aggregat mellom hytta og blanderen



    Men jeg synes den blir litt vel høy den jeg har tenkt ut.
    Så jeg må nok bygge den om. Ville tro det blir "penere" hvis det såkalte aggregatet mitt blir lavere. Hadde tenkt å bruke kassa da til å huse batteriet og mottaker ihvertfall. Kanskje også litt mere elektronikk etterhvert som jeg kanskje får råd til det.

    Jeg skal ha på blanderen frem til jeg en gang kanskje muligens får råd til å kjøpe meg en henger som jeg kan ha tanks på. Så blanderen blir bare sittende på "midlertidig".

    Men så er det det med å kunne "åpne" førerhytta. Har noen et forslag på hvordan jeg kan feste kassa, samtidig lett kunne ta vekk kassa for å åpne hytta?
    Samt hvordan åpne kassa for å bytte batteri eller se til elektronikken?


    "Må ha"

    6. Midt på med "tempomat" bil og henger:
    I bil: M20+, SMX, Air4 og høytaler.
    I henger: AMO og kingpin med hull.

    Har fått lakkert litt nå. Takker samme danske igjen for lån av garasje..

    Startet med at ene primeren min blei ødelagt. Hadde heldigvis 2 nesten fulle bokser til, men det holdt ikke.
    Måtte dra til SmallSize i Strømmen, men de hadde ikke primer inne, så da blei det Torshov, som kun hadde blank....

    Så glemte jeg ene boksen med Olive Drab som jeg tenkte som underlag. Men hadde 2 bokser med Nato Green. Det blei overhodet ikke nok, må nok kjøpe 2-4 til for å bli ferdig med dette prosjektet.
    Langt i fra alt som er lakkert og alt må ha minst et lag til.

    Uansett, slik ser den ut nå.








    Så da må jeg minst vente til midten av mars før det skjer noe mer. Har ikke råd til flere lakkbokser akkurat nå.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Morsomt prosjekt, fargekombinasjon utenom det vanlige og knalltøff!!
    Spennende å følge med videre.

    Ser du også har lagt ut bilder på rclastebil.no, har lagt ut tråd selv på begge stedene for moro skyld
    Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

    Comment


    • #3
      Ja jeg veit det er dobbelt opp, men det er jo ikke alle som veit om lastebil biten så.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Da har ihvertall alt det orginale fått 1 strøk med primer og maling.
        Begynner å se litt mere helt ut.
        Blir samtidig litt lettere å fortsette på kassa jeg skal ha bak der, når jeg kan se hvordan det blir.



        [img width=653 height=600]http://i427.photobucket.com/albums/pp356/NoBrainerNoN/RC-Truck/140403.jpg[/img]





        Så må jeg tenke ut hvordan jeg skal få et strøk på felgene. Slik at alt bling-bling blir borte
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Dette blir gromt!
          Gleder meg til flere updates!!
          Hva heter grønnfargen du har valgt, og hva slags lakk er det?

          Mvh
          Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
          Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
          RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

          Comment


          • #6
            Sliter med at det går UTROLIG mange bokser med lakk på en lastebil....
            Dette er Tamiya TS-61 Nato Green og Tamiya TS-6 Matt Black. Skulle nok heller ha fått noen til å blande for meg, siden boksene er dyre og små.

            Blir jo utrolig skjoldete med bare ett strøk, så her må det mere lakkering til. men jeg måtte ihvertfall sjekke ut hvordan den blei med "riktig" farge på alt som skal lakkeres. Nå må jeg se om jeg får fikset noe på felgene.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              WOW !!!!!!!
              Last edited by Heimelaga; 21 March 2011, 23:35.
              Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

              Comment


              • #8
                Har fått lekt litt i dag også.
                Laget en ny "boks" til å holde kassa bak på. Skal lage en topp til den som skal inneholde elektronikk og batteri.
                Får se hvordan det blir etterhvert.







                Er langt i fra ferdig, men det ser vesentlig bedre ut nå som det begynner å komme litt mere farge rundt omkring.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  nå er jeg mer eller mindre tom for styrene...







                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Litt lengre, men nå er det slutt for i dag

                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      duden på rc-land er flink til å blande. Viste meg sin blanding av PS-32 Corsa grey og det så ut som originalen må jeg si. du kan alltid spørre pent.
                      living in the fast lane

                      Comment


                      • #12
                        Mangler en masse detaljer og fullføring av pussen, men det genrelle bildet er riktig.
                        Bruker Olive Drab som grunning, derfor den store fargeforskjellen. Det skal fikses etterhvert.

                        Her er selve kasse laget.



                        Så lagde jeg servofeste og puset og lakkerte kassa., blir ganske kult synes nå jeg









                        minst 2 lag med lakk som gjenstår og en masse kabler, men det begynner å hjelpe.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Da er jeg fornøyd med selve modifiseringen for denne gang. Vurderer nye tanker og kasser mellom akslene, men det får jeg ta med tiden.
                          Skal nok ha nye speil ihvertfall og mest sannsynlig saftblandere på taket.
                          Slik ser den ut nå med RC4WD dekka.





                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            fett men har du vurdert å lakke kassa bak hytten i svart eller grått siden det er fargeforskjell der alt?
                            Click image for larger version

Name:	143005.jpg
Views:	1
Size:	89.4 KB
ID:	773527
                            living in the fast lane

                            Comment


                            • #15
                              Nei, Kassa er Olive Drab som er en grunningsfarge.
                              Alt skal få samme farge når jeg begynner å lakkere siste lagene med lakk.
                              Alt skal bli Nato Green når jeg er ferdig. Men det går altså så utrolig mye lakk på denne bilen at jeg må bruke alt som jeg ikke trenger på den.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X