Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Offroad Motorsykkel.... Bilder + video.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC Offroad Motorsykkel.... Bilder + video.

    Hva med en Offroad motorsykkel

    Here is our bike with Ricky body and Driver.KD motors and 7.4 or 11.1V LiPo.For any info: www.armodelling.com



  • #2
    helt rått.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • #3
      Jækla kult.

      Men hva med å poste den i "Tema: Media - bilder og video". :wink:
      I may have been born yesterday sir, but I stayed up all night!
      Team Associated B44.1
      Team Associated B4

      Comment


      • #4
        Enda en film
        Her viser den hva den er god for i hopp


        Om en mod er snill nok så flyter han den nok for meg.

        Comment


        • #5
          TØFT!

          Flyttet on request!
          NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
          RC4WD Team Driver

          Comment


          • #6
            så rått!
            Andreas Sandanger 1991
            Nå: Savage X SS - Aprilia RS 125 05'
            Før: E-maxx, Savage SS 4.6, Micro RS4

            Comment


            • #7
              Syykt tøft!
              Hvor mye må man gi for en slik en da? Og hvor?
              HPI Sprint2 flux selges

              Comment


              • #8
                Originally posted by R3im
                Syykt tøft!
                Hvor mye må man gi for en slik en da? Og hvor?
                John Rune Henriksen
                74 Mod.Oppland.

                Comment


                • #9
                  hæli
                  OooGøran j.BorkamoooO
                  OooRacer SavvyooO

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har faktisk 2 stk

                    Hei, hei!
                    Jeg er helt ny her, så denne tråden er kanskje litt gammel.
                    Men som nevnt, så har jeg faktisk 2 stk av denne Ricky Carmichael sykkelen. En helt ubrukt i originaleske og en som jeg har kjørt litt med.
                    Utrolig kule sykler. Finnes det andre i Norge tror dere?

                    Det finnes forskjellig oppgradering å få kjøpt til dem. Tenkte jeg skulle bytte til kjededrift. Det er rem originalt. Demperen bak er også ett svakt punkt. Har røket på min, men her passer det med en demper fra Traxxas Revo GTR. Får også aluminium svingarm bak.

                    Kan prøve å lage meg ett album senere. Har ett par andre sykler og kule ting også. Driver vel mest med helikopter, selv om jeg er nybegynner også der.

                    Hilsen ATV700

                    Comment


                    • #11
                      Velkommen!

                      Spiller ingen rolle om tråden er gammel så lenge du har en god grunn til å trekke den frem igjen.

                      Har ikke hørt om andre i Norge som har off-road sykler, i hvert fall ikke Ricky Carmichael syklene. Jeg vet det finnes Graupner off-road sykler til salgs, men de blir liksom ikke heeeelt det samme da. Jeg regner med at det er elektro-utgavene du har...? Hvilke andre sykler har du?

                      Comment


                      • #12
                        Takk for det!

                        Ja, det er elektro utgaven. De som du kanskje har sett på YouTube med nitro motor er bygd om av entusiaster. De er kun levert som elektriske. Må si at det er en utrolig flott sykkel. Jeg er glad i skalating så den er veldig fin med tanke på det.
                        Andre sykler er en Elektrisk Ducati fra Nikko. Den er vel kanskje litt mye leketøy, men fungerer greit om man ikke skal kjøre løp, men bare kose seg litt på en åpen plass. Så har jeg en som jeg kaller for sykkel. Dvs at det egentlig er en HPI Savage med Kawasaki ATV700 karsosseri. Altså en 4-hjuling. Men den er utrolig stilig synes nå jeg da. Kunne tenkt meg en tohjuling med nitromotor. Noen gode forslag?

                        Hilsen Ketil

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ATV700 View Post
                          Takk for det!

                          Ja, det er elektro utgaven. De som du kanskje har sett på YouTube med nitro motor er bygd om av entusiaster. De er kun levert som elektriske. Må si at det er en utrolig flott sykkel. Jeg er glad i skalating så den er veldig fin med tanke på det.
                          Nja, på sidene til ARx ser det ut til at de har sluppet både cross og motard sykler med nitromotorer.


                          Andre sykler er en Elektrisk Ducati fra Nikko. Den er vel kanskje litt mye leketøy, men fungerer greit om man ikke skal kjøre løp, men bare kose seg litt på en åpen plass. Så har jeg en som jeg kaller for sykkel. Dvs at det egentlig er en HPI Savage med Kawasaki ATV700 karsosseri. Altså en 4-hjuling. Men den er utrolig stilig synes nå jeg da. Kunne tenkt meg en tohjuling med nitromotor. Noen gode forslag?

                          Hilsen Ketil
                          Hvis du ikke får full tenning på en nitro dreven ARx nå, så er vell Nuova Faor eller Thunder Tiger det som er mest kurrant å satse på. Thunder Tiger-sykkelen er en relativt billig sykkel som fungerer rimelig greit etter ett par oppgraderinger (dekk og radio), og som det finnes ettermarkedsdeler i bøtter og spann til. Nuova Faor er en dyrere sykkel som er retter mer mot racing. Begge er dog on-road sykler.

                          Comment


                          • #14
                            Hei igjen!

                            Ja, du har rett i det at ARx har nitro offroadsykler. Har fulgt litt med på utviklingen deres og ventet på den motarden. Men det er jo en helt annen sykkel enn Ricky Carmichael sykkelen. Det jeg mente var at Ricky sykkelen kun er blitt laget i elektrisk utgave.
                            Har gått og lurt litt på denne Thunder Tiger sykkelen som du nevner.
                            Hva er det med dekkene da? Er det ikke nok grep?

                            Har du rc sykkel? Evt tips/triks om alt fra kjøring til modisfisering?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ATV700 View Post
                              Hei igjen!

                              Ja, du har rett i det at ARx har nitro offroadsykler. Har fulgt litt med på utviklingen deres og ventet på den motarden. Men det er jo en helt annen sykkel enn Ricky Carmichael sykkelen. Det jeg mente var at Ricky sykkelen kun er blitt laget i elektrisk utgave.?
                              Ja, der kan du se... Jeg har ikke fulgt med så veldig nøye på disse off-road syklene, on-road er mer min greie.


                              Har gått og lurt litt på denne Thunder Tiger sykkelen som du nevner.
                              Hva er det med dekkene da? Er det ikke nok grep?
                              Orginaldekkene til Thunder Tiger er greie nok med stock motoren, men med mer krefter blir de litt for glatte. Og framdekket som sitter på elektro sykkelen har i tillegg en voldsom V-profil, og er ikke brukendes til noe som helst egentlig. Sånn sett er nitro-utgaven bedre utstyrt. Men det er klart at om du bytter ut .12 motoren med en .18 motor så vil jeg tro at du gjerne vil ha dekk som henger med.


                              Har du rc sykkel? Evt tips/triks om alt fra kjøring til modisfisering?
                              Jeg har en TT 1:5 elektro-sykkel som ligger i deler (nyinnkjøpte deler til og med ) og venter på at jeg skal få stablet på beina nok midler til å kjøpe inn børsteløs motor, esc og ett par matchende batterier. Og jeg har en OTO t-258 1:8 sykkel som jeg driver og bygger sammen for tiden (Byggetråden til OTO sykkelen).

                              Det første du bør tenke på hvis du kjøper deg en TT nitro er vell kanskje å få flyttet veltebøylene litt bakover, så de sittende omtrent ovenfor balansepunktet på sykkelen. Sånn de er plasert orginalt så understyrer sykkelen noe helt vanvittig bare bøylene er så vidt nedi. Det er også en ide' å stramme opp fjærene i gaffelen, den har en tendens til å synke godt sammen ved svinging i høy fart. En bedre raido/mottager er vell heller ikke å forakte.

                              Det står litt om ombygging av TT i denne tråden.

                              Når det gjelder å kjøre sykkelen så er det nok ikke så veldig forskjellig fra Nikko'en du har. Det eneste fornuftige jeg har å si angående å lære og kjøre en rc-motorsykkel er å sørge for å ha en stor, åpen plass, helst uten hindringer overhodet, å kjøre på.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X