Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyttige og informative lenker.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nyttige og informative lenker.

    Tenkte jeg skulle lage inn en liten tråd som viser produsentene av de vanligste rc motorsyklene. Det finnes/fantes fler enn de jeg lister opp her, men dette er de vanligste, og som nok er de enklest å forholde seg til her oppe i vårt hjørne av verden. Har du noe å bidra med så er det bare å legge det til. Men prøv å holde det informativt, skravle kan vi gjøre i andre tråder.

    Thunder Tiger lager både nitro og elektro utgaver i 1:5 skala. Dette er sannsynligvis den 1:5 syklen det er flest av generelt sett. Det finnes mye deler for oppgradering og ombygging, nok til å bygge opp en hel sykkel uten at det sitter en eneste Thunder Tiger igjen på sykkelen.

    Nuova Faor lager også både elektro og nitro sykler i 1:5 skala. Dette er sykler som koster det dobbelte av hva TT gjør, noe som gjenspeiles i både kvalitet og resultatlister.

    Kyosho har laget 1:8 elektro motorsykkeler i årevis. Grunnet utstrakt bruk av plast så trenges en del oppgraderinger for å tåle børsteløste motorer, og sammenligninger med andre motorsykler.

    OTO er en ganske ny produsent av 1:8 elektro motorsykler. Laget helt i alminium, og kommer med 5000kv børsteløst motor og esc (programert for bruk i mc og tåler 11.1v lipo).

    Venom har kommet med en RTR 1:8 motorsykkel som ser lovende ut (desverre utstyrt med børstemotor og nimh batteri ). Venom har allerede masse option deler (deriblandt børsteløs motor og lipo batterier ).

    Pumilio Dersign Oy - denne vet jeg ingen ting om, men den kommer fra Finland

    ARModelling lager elektro og nitro motocross motorsykler.

    MPF lager en utrolig lekker doning beregnet på 4-takts nitromotor.

    Noen aktuelle web-shoper i utlandet:
    2wheelhobbies - USA
    Rc-motorradshop - Tyskland
    Formby Models - UK
    Heath's RC Models - UK
    RCBikeShop - Spania


    Noen aktuelle web-shoper i Norden:
    RCPro - Norge, skaffer/har motorsykler og deler fra Thunder Tiger
    Nortrading - Norge, har i hvert fall Yamaha utgaven til Thunder Tiger, om de har eller skaffer noe mer aner jeg ikke.
    RC-Hobby Syd - Sverige, fører Thunder Tiger


    Noen nettsider som omhandler radiostyrte motorsykler:


    BRCA - British Radio Car Association is the UK's governing body for radio controlled model car racing. Learn how you can be a member and enjoy the benefits


    http://yungher.myweb.hinet.net/oto.htm - RC Bikes Club of Taiwan



    Og til slutt en liten teaser

    YouTube - Will it Wheelie Mister??
    Last edited by Helmet; 23 April 2009, 18:04.

  • #2
    Dansk Mc forum

    Hei på dere,
    Vi i Danmark kjører og rc mc, interesert i kontakt med nordiske kjører.
    Har deltatt i Vm Italien 2007, Vm Spania 2008, Vm tyskland 2009.
    Vi er ca 10 Danske som samlas ett par ganger eller mer i året, og det ville være moro at møte nye folk.
    for det meste kjører vi med el cykler, men der kommer og et par nitro på banen.


    hjemmesiden vor kan læses her.


    håper på respons
    Last edited by jensdk; 22 February 2011, 18:52.

    Comment


    • #3
      Nå er det tid igjen, om noen er intersert. kjører vi mc i Danmark. 30april- 2. mai
      det forventes kjører fra tyskland og danmark
      der er mulighet for camping og overnatting på vandrehjem.
      der kjøres med nitro og el
      om du er interessert, kan jeg kontaktes på mail: jh @ info.dk.

      velkommen
      Last edited by jensdk; 4 April 2010, 18:44.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X