Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anderson Racing M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anderson Racing M5

    Hehey!

    Hva tror folket?

    Ole Hall -79 Jessnes

    Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

  • #2
    Så ikke så ille ut det der. Men fremdeles synes jeg radiostyrte motorsykler ser best ut on-road. Men dette er helt klart ett alternativ for de som vil kjøre på to hjul i sanda.

    Comment


    • #3
      Da er denne i hus!

      Slengte inn noe børsteløst ræl også.. :P

      Bilder, info og film snart...
      Ole Hall -79 Jessnes

      Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

      Comment


      • #4
        ehey!
        Detta blir gøy å se

        Hva kom herligheten på til slutt?
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Gratulerer!

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            ehey!
            Detta blir gøy å se

            Hva kom herligheten på til slutt?
            Skal vi kose oss eller holde orden på utgifter?? Haha... :P

            RTR Kommer på Absolutt Hobby til veil. kr. 3 490,- i oktober, hvis jeg ikke husker feil. Fikk bare inn èn til å begynne med, og den sto det mitt navn på..
            Ole Hall -79 Jessnes

            Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

            Comment


            • #7
              Eller man kan kjøpe en på Ebay som jeg har gjort

              1/5 HPI BAJA 5T M/Race Ported 30,5cc , 1/8 HONG NOR SPEED 9.5, 1/10 HPI SPRINT 2 DRIFT, 1/10 HPI NITRO 3 RS4 EVO+, PRATHER AGGRESSOR 2 m/ OS 46, ART-TECH SPORTSTER m/ MINI-TITAN MOTOR, Twister 160 m/ Mathe 35ccm

              Comment


              • #8
                Da har jeg fått meg en M5 jeg også gitt!
                Ble vel 2 lipo-pakker med original-setup'et, så heiv jeg inn en 8,5T børsteløs

                Ekstremt artig sykkel så langt. Er litt vanskelig å si noe konkret om hva som er bra og dårlig da føret er ekstremt ille.. Gummi på løssnø med is under er en dårlig kombinasjon.

                Men den er er ekstremt lettkjørt, og jeg ser stort potensiale

                (sliter litt med wobbling i høyere hastigheter, men får se på det
                når sommeren nærmer seg)
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Da har jeg fått meg en M5 jeg også gitt!
                  Ble vel 2 lipo-pakker med original-setup'et, så heiv jeg inn en 8,5T børsteløs

                  Ekstremt artig sykkel så langt. Er litt vanskelig å si noe konkret om hva som er bra og dårlig da føret er ekstremt ille.. Gummi på løssnø med is under er en dårlig kombinasjon.

                  Men den er er ekstremt lettkjørt, og jeg ser stort potensiale

                  (sliter litt med wobbling i høyere hastigheter, men får se på det
                  når sommeren nærmer seg)
                  Morro at flere får seg en sånn en.
                  Jeg har ikke fått kjørt så veldig mye med min jeg heller, men jeg har titta litt på det med wobblingen. Tror det kan hjelpe å flytte stopperene til fjærene på styrestaget, så fjærene blir strammere, for disse er alt for løse etter min mening.
                  Man kan jo vri styret til fult utslag uten at servoen flytter på seg.

                  Sykkelen blir nok kanskje enda litt mer nærvøs på styringen, men den vil bli fastere og bør ikke wobble så lett.
                  1/5 HPI BAJA 5T M/Race Ported 30,5cc , 1/8 HONG NOR SPEED 9.5, 1/10 HPI SPRINT 2 DRIFT, 1/10 HPI NITRO 3 RS4 EVO+, PRATHER AGGRESSOR 2 m/ OS 46, ART-TECH SPORTSTER m/ MINI-TITAN MOTOR, Twister 160 m/ Mathe 35ccm

                  Comment


                  • #10
                    Jeg lurte på det samme. Stramme opp styrestaget, og heller kjøre litt negativ expo på styringa. Tror det kan være suksess.. Men klin umulig å justere sånt på føret som er nå om dagen.... Løssnø med is under...
                    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                    - NiceShot.no

                    Comment


                    • #11
                      eneste lure pg vettuge å gjøre her er å "dempe" fjærene på styrestaget.

                      Se for deg en vanlig oljeshock med stempelet fjærbelastet fra begge sider. Finnes forresten som ekstrautstyr fra produsenten.

                      OBS! Deler fra Duratrax DX450 er helt like og tilgjengelige fra bl.a. Tower.
                      Ole Hall -79 Jessnes

                      Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

                      Comment


                      • #12
                        Så det er omvendt mener du? Det er for stramt??

                        Da blir det vel neppe styring igjen etterpå.
                        Hva med å sette på fuelslange som "stopper" på hver side?
                        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                        - NiceShot.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by xilian View Post
                          Så det er omvendt mener du? Det er for stramt??

                          Da blir det vel neppe styring igjen etterpå.
                          Hva med å sette på fuelslange som "stopper" på hver side?
                          Wobblingen kommer av at fjærene overkompenserer for alle bevegelsene som ikke kommer fra servon.
                          Fjærene i en slik styredemper må altså ha tilsvarende spenn som de som er der nå. Demperoljen må være meget tynn, slik at den ikke hindrer utslaget på fjærene, men alikevel demper bevegelsen.
                          Ole Hall -79 Jessnes

                          Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

                          Comment


                          • #14
                            Slik ser originaldelen ut:




                            Ligger en PDF nede på siden med monteringsinfo og skisser.
                            Last edited by Freetrial; 2 February 2010, 16:35. Reason: Mer info.
                            Ole Hall -79 Jessnes

                            Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

                            Comment


                            • #15
                              samme opplegg som jeg har på Nuova Faoren det der.
                              Må vurderes
                              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                              - NiceShot.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X