litt kjipt å handle fra uniten med så små summer. Er det noen forhandlere i Norge f.eks?
Og den sykkelen du sikter til er klin lik ja. Lyser rebranding av den
Hey.
Kjøpte min sykkel på Absolutt Hobby på Hamar. Veit det var snakk om at deres leverandør ventet inn et lass med optionparts. Ta kontakt med dem for nærmere info.
Sykkelen er klin lik fordi Anderson driver med utvikling av modeller for Duratrax.
Nå er jeg rett og slett supergretten.
Merka at demperen lakk olje som ei sil...
Skrudd av og legger merke til at toppen er løs, og det er ikke noe bunnstykke på demperen.. Hvordan i alle dager har dette skjedd tenkte jeg...
Titta kjapt over og så et c-clips. "Hva i alle dager gjør det dér tenkte jeg".
Joda. Man får ikke skrudd igjen noe lokk i bunn av demperen.
Det er rett og slett bare en plastskive med c-clips i bunn som må trees inn i bunn av demperen.. !
Er det mulig å lage noe så inn i gamperæva dårlig patent da?!
Av erfaring veit jeg at disse tåler svært lite, så tok det meeeeeget
pent når jeg skulle sette på plass igjen..
Men hva var det som knakk som et knekkebrød under en Boeing 737??
Joda.. DET HERSENS KLIPSET!!!
Nå er jeg rett og slett supergretten.
Merka at demperen lakk olje som ei sil...
Skrudd av og legger merke til at toppen er løs, og det er ikke noe bunnstykke på demperen.. Hvordan i alle dager har dette skjedd tenkte jeg...
Titta kjapt over og så et c-clips. "Hva i alle dager gjør det dér tenkte jeg".
Joda. Man får ikke skrudd igjen noe lokk i bunn av demperen.
Det er rett og slett bare en plastskive med c-clips i bunn som må trees inn i bunn av demperen.. !
Er det mulig å lage noe så inn i gamperæva dårlig patent da?!
Av erfaring veit jeg at disse tåler svært lite, så tok det meeeeeget
pent når jeg skulle sette på plass igjen..
Men hva var det som knakk som et knekkebrød under en Boeing 737??
Joda.. DET HERSENS KLIPSET!!!
denna må jeg nesten glo litt på tom ivar
er ikke noe morro når ting ikke holder,MEN detta så veldig artig ut
kunne vert kult med sånne doninger i ett løp på en offroad bane engang i fremtiden.
å spesielt med børsteløs
fikk nesten lyst på en sånn.
går det foresten ann å styre den i lufta med (gass/brems)
eller går det helt i ball hvis en rører gass/brems i lufta?
Last edited by jan erik kåsa; 6 February 2010, 19:13.
Reason: skrive leif :)
Kjøp like godt av forhandler i Norge... Men nok om det.
Har ikke peiling på hvordan denne oppfører seg i lufta.
Det har jo bare vært løssnø og is i lange tider nå, så har liksom
ikke fått testa skikkelig.
Nå driver jeg stort sett å lærer litt kjøretriks, skrur litt osv.
Dette er nemlig noe helt annet å kjøre enn bil
Har sjekket opp med Absolutt Hobby vedr. deler til sykkelen.
De har ingen deler på lager, men får varer 2 ganger i uka
fra sin leverandør, så da bør det ikke ta så lang tid om man trenger noe.
Har ikke sjekket andre leverandører i Norge på dette enda.
Heller veldig mot å handel styre-demper-option-saken, og om mulig
en annen demper bak. Makan til ræl skal man leite lenge etter.
PS. Kvalitetsmessig ser det ut til at sykkelen er bra. Det gjenstår
å se hva jeg synes om dette når jeg setter i gang med hopping
på Kodal-banen
Ang. priser som kjøpte jeg min (ekstremt lite) brukt, men veiledende
pris i butikk er ca. 3.000,- Da er den RTR.
Har byttet motor/esc på min, og har da satt inn Mystery 8,5T comboen
fra hobby24. Så langt ser det ut til å være fornuftig med 8,5.
Gjenstår å se om jeg har for lite eller for mye power, men som sagt, feil årstid.
Sjekket prisen på "dempet styrestag" og det kommer seg på en drøy hundrings. Absolutt en overkommelig oppgradering på denna sykkærn.
NAV har bestemt at jeg ikke kan handle RC-ting før om en måneds tid, men når den tid kommer skal jeg ha meg en slik, og poste her om åssen det funker.
For øvrig er det kjøring inne i vikingskipet på Hamar i kveld (elektrisk), mellom 18.00 og 20.00, så er bare å komme. Mener å huske at det koster kr. 30,- å komme inn.
Ja, komplett gaffel i alu med oljedemper er tilgjengelig. Aner ikke noe om pris på denne.
Kjører min original, men har brukt "friction damper grease" fra Tamiya i den, noe som gjør den mye bedre. Har i tillegg fjernet stagene som begrenser vandringen innvendig i gaffelen, og vendt "dropout`ene" slik at akslingen nå ligger foran center av geffelen. Dette for å hindre at forhjulet tar i rammen ved kompresjon.
I tillegg gjør det at akselavstanden øker litt, og sykkelen blir mer stabil.
For å svare på det om åssen sykkelen er i luften, så er den mye mindre kontrollerbar enn en bil. Dette på grunn av gyroen som går selv om motor og bakhjul bremses opp. Nå skal det jo sies at sykkelen er meget stabil sideveis i lufta da, av nettopp samme grunn.
Comment