Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sykkel med motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sykkel med motor

    Hey.
    Jeg har tenkt på å sette på en motor på en gammel trøsykkel jeg har.
    Men hvordan kan jeg gjøre det med tannhjulan?
    Hvordan får jeg disse festa til clutchen?
    Og er det best og ha store tannhjul dær med motoren og små med hjulet eller omvendt?
    Har tenkt å feste motoren på bæreren på sykkelen.
    Også bruke tannhjulene som er på felgen.


    PS: Det er en cy motor.
    Klarer den å drege en sykkel med en persjon på med rett gearing?


    Takker for hjelp
    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
    Radio: Spektrum DX8

  • #2
    Originally posted by Jon M View Post
    Hey.
    Jeg har tenkt på å sette på en motor på en gammel trøsykkel jeg har.
    Men hvordan kan jeg gjøre det med tannhjulan?
    Hvordan får jeg disse festa til clutchen?
    Og er det best og ha store tannhjul dær med motoren og små med hjulet eller omvendt?
    Har tenkt å feste motoren på bæreren på sykkelen.
    Også bruke tannhjulene som er på felgen.


    PS: Det er en cy motor.
    Klarer den å drege en sykkel med en persjon på med rett gearing?


    Takker for hjelp
    Lite pinion (med motoren) og stort spur gir fart.
    mindre pinion/ og større spur gir mer torque/moment.

    Se på settene på daves: http://www.davesmotors.com/s.nl;jses...y=&search=gear

    Top speed har lite pinion (1 og stort spur (55).
    Mens Torque har mindre pinion og større spur.

    Sånn som jeg forstår det.
    Last edited by Adrian; 18 May 2009, 17:28.
    Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

    Comment


    • #3
      det er stort pinion og lite spur som jer stor fart
      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
      Radio: Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jon M View Post
        det er stort pinion og lite spur som jer stor fart
        Hvorfor spørr du da?
        Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

        Comment


        • #5
          tenker på kraft, ikke fart
          Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
          Radio: Spektrum DX8

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jon M View Post
            tenker på kraft, ikke fart
            Liite pinion og stoort spur da..mye torq/moment
            Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

            Comment


            • #7
              men noen som vet hvordan jeg får festet tannhjulan til clutchen?
              Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
              Radio: Spektrum DX8

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jon M View Post
                men noen som vet hvordan jeg får festet tannhjulan til clutchen?
                kanskje feste kjede til pinion?
                Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

                Comment


                • #9
                  hehe, dette blir spennende!
                  OTteknikk.com

                  Comment


                  • #10
                    Ja, det blir det.
                    Mener jo korsn jeg skal feste tannhjulet for å få det til å gå rundt.
                    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                    Radio: Spektrum DX8

                    Comment


                    • #11
                      Reiner med du har tilgang på sveiseapparat? Dreiebenk og fres kommer og veldig godt med på slike jobber. Men det er vel under kontroll siden du gir deg i kast med dette..
                      OTteknikk.com

                      Comment


                      • #12
                        Nei, det har jeg ikke.
                        Men har skrudd fast en plate til bæreren som sitter kjempegodt.
                        Skal feste motoren imorgen.
                        Også skal jeg bruke et bremsehåndtak til gassing
                        Sånn at når jeg trykker inn bremsehåndtaket gasser jeg.
                        Sykkelen har desverre ikke bremser

                        Men lurer enda på med hvordan jeg skal få festet på tannhjulene
                        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                        Radio: Spektrum DX8

                        Comment


                        • #13
                          Hadde æ fått forlenga den stanga som er på clutch klokka på bajaen.
                          Får dra en plass der nån kan sveise det til meg
                          Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                          Radio: Spektrum DX8

                          Comment


                          • #14
                            Vi monterte en gammel Jobu på en BMX i ungdommen

                            Vi sveiste en spacer på drevet, og så spaceren med drev på clutchen til saga.

                            Ett alternativ kan jo være å bore og gjenge 3-4 hull i en spacer og skru det fra innsiden av cluychen med senkeskruer.

                            Vi byttet om drevene, slik at det som var på trøene originalt satt på bakhjulet, og det andre på motoren.
                            Den hadde heller ikke bremser, og det VAR spennende
                            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                            Comment


                            • #15
                              Ikkje gjer det på den måten,då kan det bli skeivt.Få heller ein til å dreia ei hylsa som du kan montera utenpå clutchakslingen som et slags skøytestykke,og bruk settskruer til å halda hylsa på plass med.Reknar med du brukar girplate til ein eller annan LS-bil på denne motoren?Der har du jo et lager,men viss du monterer på ei sånn hylse så trur eg du må ha et støttelager i tillegg så det ikkje blir kast i akslingen.Sjå korleis eg gjorde det på bilen min så får du ein ide.
                              Attached Files
                              Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                              FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X