Vi sveiste en spacer på drevet, og så spaceren med drev på clutchen til saga.
Ett alternativ kan jo være å bore og gjenge 3-4 hull i en spacer og skru det fra innsiden av cluychen med senkeskruer.
Vi byttet om drevene, slik at det som var på trøene originalt satt på bakhjulet, og det andre på motoren.
Den hadde heller ikke bremser, og det VAR spennende
Heimelaga: det er ingen problem å få det beint med min metode, bare du er nøye nok.
Beklager,eg såg ikkje innlegget ditt før eg la inn mittJa som du ser så kunne han gjort det på din måte viss han hadde hatt ein motorsagmotor,det er jo det eg har på bilen min,berre at der dreia eg ein overgang som går utenpå clutchklokka og drevet er festa i.Men her vil jo ikkje det fungera på samme måte sia det er snakk om clutch som ikkje snurrar rundt veivakslingen som på ei motorsag,men ei clutchklokke som er nøyakti sentrert på ei girplate.
JonM;den planen din er bra,er ganske sånn eg meinte det!Men bruk heller settskruer til å festa denne hylsa med,sveiser du dette så er clutchklokka ødelagt og du må saga av hylsa viss du skal demontera det.Det er jo spor (eller flater) i clutchakslingen du kan festa settskruene i,eg trur ikkje dette vil glippa
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Hehe.
Nå har jeg festet motoren og lånte noen deler fra bahaen.
Og fant et tannhjul som passet rett på clutcklokka.
Skal på biltema i morra å få meg et kjede
Min motor har jo ca 2,75HK
Comment