Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sykkel med motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    har ikke gear plate.
    Men har tenkt å kjøpe en.
    Men går det å sveise på en stang vist det blir 100% beint?
    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
    Radio: Spektrum DX8

    Comment


    • #17
      Plan ......
      Attached Files
      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
      Radio: Spektrum DX8

      Comment


      • #18
        En ting til.
        Kan jeg bruke en 5liters bensinkanne som bensintank?
        Da kan jeg nokk kjøre i noen timer
        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
        Radio: Spektrum DX8

        Comment


        • #19
          du kan det om du hal slanger som er lange nok til å nå bunnen i kanna. men du er heldig om du får den til å gå i mange timer
          Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
          O.sæland hobby

          Comment


          • #20
            Bare husk lufting

            Heimelaga: det er ingen problem å få det beint med min metode, bare du er nøye nok.
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #21
              Originally posted by roadrune View Post
              Vi monterte en gammel Jobu på en BMX i ungdommen

              Vi sveiste en spacer på drevet, og så spaceren med drev på clutchen til saga.

              Ett alternativ kan jo være å bore og gjenge 3-4 hull i en spacer og skru det fra innsiden av cluychen med senkeskruer.

              Vi byttet om drevene, slik at det som var på trøene originalt satt på bakhjulet, og det andre på motoren.
              Den hadde heller ikke bremser, og det VAR spennende

              Hvor mange cc og hk var den på?
              Gikk den fort?
              Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
              Radio: Spektrum DX8

              Comment


              • #22
                Originally posted by roadrune View Post
                Bare husk lufting

                Heimelaga: det er ingen problem å få det beint med min metode, bare du er nøye nok.
                Beklager,eg såg ikkje innlegget ditt før eg la inn mittJa som du ser så kunne han gjort det på din måte viss han hadde hatt ein motorsagmotor,det er jo det eg har på bilen min,berre at der dreia eg ein overgang som går utenpå clutchklokka og drevet er festa i.Men her vil jo ikkje det fungera på samme måte sia det er snakk om clutch som ikkje snurrar rundt veivakslingen som på ei motorsag,men ei clutchklokke som er nøyakti sentrert på ei girplate.

                JonM;den planen din er bra,er ganske sånn eg meinte det!Men bruk heller settskruer til å festa denne hylsa med,sveiser du dette så er clutchklokka ødelagt og du må saga av hylsa viss du skal demontera det.Det er jo spor (eller flater) i clutchakslingen du kan festa settskruene i,eg trur ikkje dette vil glippa
                Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Jon M View Post
                  Hvor mange cc og hk var den på?
                  Gikk den fort?
                  Jeg husker ikke sikkert, men lurer på om den ikke var på 3-4hk, og ja den gikk alt for fort...
                  Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                  Comment


                  • #24
                    Hehe.
                    Nå har jeg festet motoren og lånte noen deler fra bahaen.
                    Og fant et tannhjul som passet rett på clutcklokka.
                    Skal på biltema i morra å få meg et kjede
                    Min motor har jo ca 2,75HK
                    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                    Radio: Spektrum DX8

                    Comment


                    • #25
                      Men den har vel noe mindre volum og moment en en gammel Jobu, vil jeg tro?
                      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                      Comment


                      • #26
                        nja, den er jo bare 23cc
                        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                        Radio: Spektrum DX8

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X