Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mange som kjører til og fra med motorisert tohjuling??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mange som kjører til og fra med motorisert tohjuling??

    Holder på med lappen og lurer på hva jeg skal kjøpe av sykkel... Sett på yamaha fz6 fazer, kawasaki ER-6n, honda hornet og ducati monster blant annet... Jada jada, vet det finnes mc-forum, men gøy og høre hva rc folka sier
    Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
    www.minicar-racing.no

  • #2
    det er umulig å velge blandt de der

    ducatien er dyr, honda er vel mest driftsikker, fazer er ulv i fåreklær, kawasakien har jeg ikke prøvd, men hørt mye bra om den.
    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
    TRF-415MSXX
    DEX410

    Comment


    • #3
      Mange bra kandidater der, som første sykkel kan det være greit å velge en litt "snill" en. Alle du har ramset opp der er typiske nybegynnersykler..

      Tør jeg foreslå at du utvider listen med et par andre sykler; Kawasaki Z750

      Suzuki GSR 600


      eller hvis du liker en litt mer sporty sittestilling...



      Alle er gode valg. Selv startet jeg på en SV650S, som ga meg masse glede og kjøreerfaring..


      Mitt beste tips. Prøvesitt og prøvekjør...

      Lykke til..

      Hilsen MC-entusiast.
      Har: Slash(Stock),
      Har hatt: Slayer, Inferno GT2 og B44

      Comment


      • #4
        sv'n er kanskje en fin første sykkel, selv syntes jeg den er i slappeste laget, og mer egnet som en jentesykkel uten å tråkke noen på tærne??
        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
        TRF-415MSXX
        DEX410

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tombola View Post
          sv'n er kanskje en fin første sykkel, selv syntes jeg den er i slappeste laget, og mer egnet som en jentesykkel uten å tråkke noen på tærne??
          Ikke enig. Den er i alle fall friskere enn Fazeren(78HK) og Monster(620-696)... Byttet den ut etter 12000km i en VFR 800(2007-modell), og det var en aldri så liten nedtur..

          Nå kjører jeg R1 og er storfornøyd med det...
          Har: Slash(Stock),
          Har hatt: Slayer, Inferno GT2 og B44

          Comment


          • #6
            Kjøp deg BSA du.. det er motorsykkel det!
            OTteknikk.com

            Comment


            • #7
              På kjøreskolen i Trondheim kjørte de BMW gs 650F eller noe sånt. Likte den ikke noe spesielt, føltes tung og daff... Kjøreskolen i Larvik har jeg kjørt Yamaha fz6 fazer, dog 98 hk versjonen. Synes den sykkelen er utrolig god å kjøre. Du sitter godt, lettkjørt. Den er daff (eller daff og daff) fra ca 2000 til rundt 8000, men går godt når man kommer opp på turtallet.
              Hadde langkjøring i går, og da viste det seg at han kjørelæreren hadde en kawa er-6n ståendes kjøreskolerigga hjemem hos han, så vi henta den også. Den føltes litt lettere enn fazeren, og litt mer aggresiv, og den dro godt fra bånn også. Morsom sykkel med grom lyd
              Skal ikke se bortifra at det blir en av dem. Men skal få prøvd både en monster og hornet i alle fall.. Så får vi se etter hvert.
              Last edited by JokkiZ; 29 July 2009, 21:21.
              Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
              www.minicar-racing.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by GTILars View Post
                Ikke enig. Den er i alle fall friskere enn Fazeren(78HK) og Monster(620-696)... Byttet den ut etter 12000km i en VFR 800(2007-modell), og det var en aldri så liten nedtur..

                Nå kjører jeg R1 og er storfornøyd med det...


                den fazeren jeg har kjørt er en 98hk og den trekker mer skinnet av pølsen enn en sv med 70hk.

                vfr er en helt annen sykkel, det er jo en touring sykkel og sikkert dobbelt så tung
                Kunne tenkt meg en vfr, men ikke til bykjøring, tror jeg ville hatt en type monster sykkel, eller motard.
                MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                TRF-415MSXX
                DEX410

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tombola View Post
                  den fazeren jeg har kjørt er en 98hk og den trekker mer skinnet av pølsen enn en sv med 70hk.

                  vfr er en helt annen sykkel, det er jo en touring sykkel og sikkert dobbelt så tung
                  Kunne tenkt meg en vfr, men ikke til bykjøring, tror jeg ville hatt en type monster sykkel, eller motard.
                  Mulig det, har ikke kjørt 98HK Fazer.. Har du kjørt SV forresten?
                  650en er i alle fall betraktelig friskere enn en 78HK Fazer..
                  Uansett vil stort sett ALLE mcer være mer enn sprek nok for en fersk motorsyklist...

                  VFRen funket forresten fint til bykjøring den. R-sykler er derimot ikke noe for tett bytrafikk...
                  Har: Slash(Stock),
                  Har hatt: Slayer, Inferno GT2 og B44

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by JokkiZ View Post
                    Holder på med lappen og lurer på hva jeg skal kjøpe av sykkel... Sett på yamaha fz6 fazer, kawasaki ER-6n, honda hornet og ducati monster blant annet... Jada jada, vet det finnes mc-forum, men gøy og høre hva rc folka sier
                    jupp, har selv en Honda CBR 600 F4 99 mod. veldig egnet som nybegynner sykkel da den er veldig lettkjørt! har også hatt en Honda CBR 600 F3 og en Honda CB750F.. sistnevnte var en '83 mod og vekta kan man tenke seg til sjøl...
                    CBR f'ene er veldig lettkjørte, ser ut som en plastrakett og ikke minst billige å forsikre..
                    F4'en med full kasko på meg som eier (28 år, 70% 2år) like over 4500 hos IF....
                    sigpic
                    Member of Team Daves

                    Comment


                    • #11
                      Skal du ha Ducati, er det en fordel og enten ha god råd, eller være flink å skru, til gjengjeld er de fantastiske når de virker.

                      Min far kjører roadracing, og når han kjørte Ducati 996SPS og 748R, så brukte han ca 70.000,- pr sesong på vedlikehold, han byttet til R6 og kjørte 3 sesonger uten å gjøre annet vedlikehold enn å skifte olje.

                      Jeg synes SV'en er svært god å kjøre, men litt daff.
                      Nevnte 996 er SOLEKLART det beste jeg har kjørt, ikke sprekest men du verden hvor lettkjørt den er. Den eneste sykkelen jeg har lagt svarte streker ut av svingene med
                      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                      Comment


                      • #12
                        har en moped derbi drd med effekt anlegg.hadder tt mta4 som jeg festa på bakskjermen med sånne gummi stropper med kroker.funka bra det
                        2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

                        Comment


                        • #13
                          Hadde mc ja helt til jeg knakk kjevebeinet og diverse annet...nå er det kun bil, noe tryggere det heheh...
                          As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
                          Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

                          Comment


                          • #14
                            Har sansen for motard sykler og skal garanert ha en til høsten. Det er jo bare svingete veier og bytraffikk på Stord

                            Men noe som ikke ble nevnt ang. forskjellen på en SV650 og en Fazer er jo effektkurven. Den er jo omtrent motsatt på disse to (litt overdrevent kanskje). SV'en har masse bonndrag, mens Fazer har mer i toppen og kan jo da oppleves som sprekere hvis begge syklene ble dratt ut på girene.

                            Alt har med bruksområdet å gjøre. Er det masse fine, rette veier så går du for racing. Hvis det er en trang drittplass som her jeg bor så er gjerne noe med litt moment i mer aktuelt. Hadde ikke hatt noe imot Yamaha MT-01 her på øya iaffal. Den ser ikke så fin ut, men 1670ccm på en V-2 motor sier jo litt :P
                            Da kan rekkefirerne stå og hyle mens jeg forsvinner til neste kryss Tidenes lyskryss racer...
                            1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                            Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

                            Comment


                            • #15
                              da har derbi drd min fått en ny look og nytt breit bakdekk med 11mm ispigger skrudd inn i knastene og ei ny sprø halogen lykt med led lys tol park lys.hva syns dere?er en litt gammel tråd dette da.noen andre som kjører moped på vintern`?








                              hva syns dere`?
                              2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X