Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aldri send noe i oppkrav!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aldri send noe i oppkrav!

    hei jeg lagde denne tråden kun for å advare dere at hvis dere sender noe i oppkrav så kan det hende at mottakeren ikke henter pakka og den blir sendt i retur

    så det vil da Koste DEG 214kr 1 vei og 145kr retur det vil si at du gir 359kr for å få tilbake din egen pakke !
    så dette har nå skjedd 3ganger med meg


    SÅ PASS PÅ!

  • #2
    Det er jo bare å si at mottaker skal betale frakt frem og tilbake før du sender pakken så enkelt er det. Jeg kunne nesten også lurt deg så frekk som du er mot folk, men husk jeg sa bare nesten
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • #3
      hmm tror Shawn kjøre MB
      Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

      En Baja

      Comment


      • #4
        du kan ende opp med å måtte betale retur frakt hvis kjøper ikke henter det er så sin sak. men da får du i hvertfall igjen sakene.

        noe annet er når betakler i forskudd og aldrig ser noen pakke eller får tak i selger.
        eventuelt sender av gårde ei pakke som du aldrig får betalt for.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • #5
          Originally posted by ShawnS View Post
          hei jeg lagde denne tråden kun for å advare dere at hvis dere sender noe i oppkrav så kan det hende at mottakeren ikke henter pakka og den blir sendt i retur

          så det vil da Koste DEG 214kr 1 vei og 145kr retur det vil si at du gir 359kr for å få tilbake din egen pakke !
          så dette har nå skjedd 3ganger med meg


          SÅ PASS PÅ!
          Og her har du nettop grunnen til at jeg har bedt deg flere ganger om å ha skikkelig navn og alder i profilen din. SÅ MAN VET HVEM MAN HANDLER MED

          Og ja, postoppkrav kan være dumt hvis mottakeren ikke henter. Men da slipper ihvertfal kjøper å gi bort penger til en person i forskuddsbetaling, uten noen som helst sikkerhet for at han får noen pakke.
          Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

          Comment


          • #6
            Originally posted by ShawnS View Post
            hei jeg lagde denne tråden kun for å advare dere at hvis dere sender noe i oppkrav så kan det hende at mottakeren ikke henter pakka og den blir sendt i retur

            så det vil da Koste DEG 214kr 1 vei og 145kr retur det vil si at du gir 359kr for å få tilbake din egen pakke !
            så dette har nå skjedd 3ganger med meg


            SÅ PASS PÅ!


            Jeg har nå drevet med denne hobbyen i noen år, startet i 1984, men har hatt ett opphold noen år, mye har forandret seg, men en ting er fremdeles det samme, en må kunne stole på at folk er den de utgir seg for, jeg har sendt ting i oppkrav, forskud, med vedlagt Giro, og motsatt, har aldri vært noe tull.... men.... MEN, hadde et tilfelle for en stund siden, da jeg skulle selge en Baja 5b, satt en HEL kveld å skrev frem og tilbake med en kar som sa at han skulle ha bilen, etter 17 mailer avtalte vi prisen og vekslet adresser, jeg skulle sende bilen dagen etter, men rakk ikke posthuset pga. div. ansvar, noe som jeg var glad for, for karen jeg hadde skrevet med, var 13 år, og faren hans nektet å betale for bilen, denne mailen fikk jeg da jeg hadde kommet hjem, så jeg var glad for at jeg ikke rakk å sende den....

            SÅ MOTTOET MITT, ska vi drive denne hobbyen, og fremdeles handle med folk vi ikke kjenner, vær seriøs...
            Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

            Comment


            • #7
              Og en annen ting er, hvordan kan vi kjøpe/selge brukte ting, fra fjern og nær, hvis vi ikke kan ha forskud eller sende/motta i oppkrav ????

              Bare spør jeg
              Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

              Comment


              • #8
                kanskje detta Itrader systemet burde bli mere brukt slikt att man kan se hvem som er seriøse?

                veldig knotete system pr idag men finnes enklere løsninger, feks bare lage ett under forum på kjøp/selg delen med tilbakemelding på selger / kjøper noe alla paintball forumet herhttp://www.splat.no/forum/forumdisplay.php?f=29 funker kjempe bra og da har man en viss oversikt over seriøse folk og mindre seriøse
                Sverre Finnerud '83 modell
                FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                frekvens 2.4ghz

                Comment


                • #9
                  Det er et slikt system hos HBF
                  Der heter det
                  Trader Feedback
                  If you have any feedback on members, post it here.

                  Der kan alle skrive en tråd og alle kan se. Så da blir det fort klart hvem vi ikke kan stole på.
                  HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                  Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                  Comment


                  • #10
                    Hmmm, blir vanskelig, hadde vært greit å gitt "feedback" hvis det var noen som "levde" av kjøp/salg.
                    Men de fleste selger vel ikke såååå ofte ting, og sletter som regel annonsen etter salg.....
                    Futaba 3Pm 2.4Ghz, 1 x SKOPOD 62cc Baja 5b, 2 x Race & REED Ported SKOPOD 62cc Baja 5SC

                    Comment


                    • #11
                      derfor det jeg linka til hadde vært kurant iom man bare legger inn en post i en tråd som omhanlder den person funker bra i paintball verden og funker like godt i alle samenhenger som omhandler hobby artikkler som selges alltis noen som selger og kjøper mye utstyrshorer er det overalt
                      Sverre Finnerud '83 modell
                      FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                      frekvens 2.4ghz

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har dessverre sendt pakke til 2 stk her inne for 16 dager siden, i oppkrav. Å ingen penger har kommet inn på konto, så da er nok pakkene på vei i retur

                        Så da blir ikke oppkrav noe tema for meg mer
                        TT-01D - Hobbywing 4,5T - Frekvens 2.4Ghz

                        Comment


                        • #13
                          Du må skrive hvem det er slik at vi vet hvem vi skal passe oss for. Husk å gi dårlig feedback også
                          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                          Comment


                          • #14
                            Noe spes sted man skriver dem opp?
                            TT-01D - Hobbywing 4,5T - Frekvens 2.4Ghz

                            Comment


                            • #15
                              Oppkrav slutta jeg med for ti år siden, pga slike saker som det der..

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X