Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arrogante og hensynsløse bud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arrogante og hensynsløse bud

    I over en uke har jeg kranglet med et bud firma, men ender med at de legger på.

    Forrige uke ble sykkelen min meid ned av en budbil, mens sykkelen min sto fastlåst til en bjelke langs med veggen. Jeg kom ut i det budbilen ryggen i stykker sykkelen min. Alt det budet hadde å si var at jeg hadde meg selv å takke for at jeg lot sykkelen slenge slik. Stemmer dette? Det var ikke noe sykkelstativ utenfor, og jeg kunne ikke ta den med inn.
    Engang bud alltid bud

  • #2
    Spørs jo hvor den sto...
    Hvis den var fastlåst til en lyktestolpe ville jeg jo sagt at det var din feil, men han burde jo absolutt se seg for.

    Tror du skulle gått bort til kontoret demmes og møtt dem face 2 face
    O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
    Kthxbye

    Comment


    • #3
      Han skal selvfølgelig ikke kjøre på noe uannsett. Man skal alltid avpasse farten sånn at man VET at man klarer å stoppe for evt hindringer i veien. Hvis sykkelen ikke hadde stått der,hadde han vel rygget på bjelken uannsett...
      At tullingen ikke kan rygge er jo ikke din skyld!
      Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

      Comment


      • #4
        Man har ikke påkjørsrett. Medmindre du med vitende vilje plasserte sykkelelen din på et sted for at den skulle bli overkjørt, så er skadevolder erstatningspliktig. Skadevolder innrømmer faktisk å ha kjørt over sykkelen, det er en halv seier. Jeg ville møtt opp hos det aktuelle firmaet med den ødelagte sykkelen, og gitt klar beskjed om at følgende skjer hvis de ikke gjør opp for seg:

        1) Det vil bli levert en anmeldelse på sjøføren (Saken blir sannysnligvis henlagt pga bevisets stilling, men så lenge saken behandles, så vil vedkommende f.eks bli nektet å bestille pass.).

        2) Tusentipset til VG liker sånne saker - spesielt hvis sykkelen ble skikkelig most. Forespeil dem firmanavnet sitt i VG med en ulykkelig sykkeleier med en most sykkel. Rett nok er økonomien på veg oppover, men selv budfirmaer er redde for dårlig presse.

        Gjør oppmerksom på at hatkampanjer på youtube er ulovlige, og kan bli straffet (jmfr lottosamboertvisten i Vestfold.).

        - Øivind
        Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

        Comment


        • #5
          Jeg satte sykkelen helt inntil veggen, ikke noe lyktestolpe, men jeg skjønner bare ikke hva han skulle på fortauet etter engang. Jeg er av typen som tidligere har fått pc-en min stjålet av en taxisjåfør som stakk av mens jeg var på Statoil for å veksle penger til ham. Jeg hadde ikke bilnummeret så det ble en håpløs kamp. Denne gangen tok jeg heller ikke bud nummeret. Jeg får stikke notabene å kjøpe meg penn og notisblokk, å være naiv nytter ikke..
          Engang bud alltid bud

          Comment


          • #6
            Eller bruke mobilkameraet til noe nyttig
            Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
            Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

            Comment


            • #7
              Hvis sykkelen din stod på et fortau, så har du ihvertfall en god sak. Husker du budfirmaet, så kan du jo oppsøke det, og be om å få se bilder av de ansatte. Eventuelt møte opp der en formiddag rundt lunsj for å se om du kjenner vedkommende igjen.

              For ordens skyld, hvis du kjører bil eller parkerer på et fortau, så er det brudd på vergtrafikkloven. Hvis du i tillegg ødelegger noe, så er det din skyld.

              - Øivind
              Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

              Comment


              • #8
                Snakk med sjef/daglig leder.
                Fører det ikke frem - anmeldelse.
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9
                  Det er fullt mulig for ledelsen i firmaet å finne ut hvilken bil det var,sålenge du husker dato og klokkeslett. Han hadde antagelig levering i gata di siden han snudde der,så sant han ikke var på et privat ærend i arbeidstida. Har du spurt naboer om noen har hatt en budbil innom?
                  Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                  Comment


                  • #10
                    hadde selv blitt forbanna hadde jeg selv opplevd denne situasjonen mot meg, husk at neste gang (som forhåpentlig vis ikke kommer) å ta så mange bilder som mulig, viss mulig.
                    av skade på ditt utstyr, bilnr osv.

                    sånn jeg leser denne saken, har du retten på din side. hadde han for eksempel rygget på deg istedet for sykkelen din og du hadde ringt politiet, hadde de sikkert tatt fra han lappen på stedet.

                    når du rygger med bil etc. har du vikeplikt for "alt" sånn jeg lærte det for noen år siden da jeg tok lappen. når sykkelen din sto i ro i tillegg har de hvertfall en erstatningsplikt, med mindre du har gjort noe ulovlig (som sykkelparkering forbudt etc.)
                    diverse småtterier og halvferdige prosjekter

                    du finne meg på facebook og diverse geografiske plassar i norge

                    Comment


                    • #11
                      Ta og slå hodet ditt i bakdøra på første og beste budbil så anmelder du dem og får råd til 3 nye sykler.
                      1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                      Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

                      Comment


                      • #12
                        Hvordan gikk det?
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X