Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som hvet hva man bør gjøre før man reinnstalere en pc?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som hvet hva man bør gjøre før man reinnstalere en pc?

    Tror pc'n er moden for en reinnstalasjon, men hordan får jeg ordna så jeg ikke mister musikken min i itunes og programmer osv
    Som dere sikker skjønner er jeg ikke noe kløpper på pc hehe
    The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

  • #2
    Legge det over på bærbar harddisk?

    Mange harddisker har du inni kabinettet?
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • #3
      Ta backup av det du skal ha og last ned de nyeste driverne slik at du har disse klare etter installasjonen. Når du installerer på nytt bør du lage to partisjoner hvis du ikke allerede har dette. Da har du en systempartisjon og en partisjon du lagrer data på. Dermed kan du fint installere et operativsystem på nytt på denne partisjonen uten å stresse med backup av alt av filer da disse ligger på den andre partisjonen.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Med andre ord, lag en hardisk om til 2!

        har du flere hardisker er jo dette null stress.

        Hvis du skal legge inn windows 7 får du spørsmål om du vill endten slette hele hardisken, eller lage en mappe på c disken der alle de gamle filene ligger.
        Du kan kun bruke filene dine da, instalerte programmer kan ikke brukes.

        Når du har tatt alt du vill ha kan du slette Windows old. mappa på c.
        Last edited by Simen Gjørstad; 4 March 2010, 17:55.
        Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

        Comment


        • #5
          Et eksternt HD kabinett med 2 drev i raid oppsett er en god investering for alle brukere egentlig, også de med begrenset data kunnskap. da kan du ikke få gjort så mye galt... annet en å glemme å sette opp raid funksjon under installasjon...

          Skulle du få drev svikt med riktig raid oppsett kan du enkelt bytte ut det defekte drevet uten at du mister data.

          Mener WD skulle ha en som kommer ferdig med to drev og enkel instalasjon.. men sikert flere andre også.

          (se etter raid støtte og plass til 2 drev i kabinettet)
          Det koster noen gronker men det er en investering som er verd hver eneste krone.
          " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

          Comment


          • #6
            Nå er det de færreste ferdig pcene som støtter god hardware basert raid uten at man må kjøpe ekstra kontroller.
            Bruks partisjonen min har jeg 2 1tb disker i raid 0 mens primær disken der operativ systemet og dokumentene ligger kjører jeg uten raid oppsett. men har alltid en ekstern hd hvor jeg har kopi av de viktigste bilder\dokumenter slik de alltid er lagret på 2 forskjellige steder.

            Opp igjennom åra har jeg mistet bildene mine etter div data kræsj og har lært av det så det skal ikke skje igjen.

            back to topic:

            Comment


            • #7
              De fleste hovedkort i dag har støtte for maskinvare RAID. Uansett, i Windows 7 er det lekende lett å sette opp programvare RAID. Bare å gå inn på diskbehandling og velge å legge til speiling eller striping, og om dette skal gjelde bare deler av disken eller hele. Kjører selv med to 1TB disker i speiling til lagring i min stasjonære, mens jeg har en annen systemdisk delt i to.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X