Announcement

Collapse
No announcement yet.

drittlei av og vente på selvangivelsen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    jeg fikk igjen 29 000.

    mvh oddi

    Comment


    • #17
      Fikk igjen 12 200, bare å vente på sommeren så blir det nok noe gøy til slashen og flyet tenker jeg.
      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Mr-Online View Post
        Var også sikker på baksmell, men jaggu får jeg og frua igjen 20k
        Kan hende det blir noe nytt innen motor i sommer.

        Lurer på hvor mange som skal legge igjen skattepenga på Skarnes
        Ole-Marius har ihvertfal sagt han skal legge igjen skattepenga på skarnes :P jeg for min del legger vel igjen de 192 kronene for å få ett stk dekk til bajaen ...
        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

        Comment


        • #19
          Grunnen til at jeg var litt redd var fordi jeg har en grunnlønn på 358 000 i året.
          Jeg hadde beregnet å få 390 000 i total inntekt grunnet overtid.

          Men 2009 endte med 466 000 som total inntekt grunnet overtid og fast helgevakt.
          Oh shit....
          Dette kommer til å gjøre vondt.

          Men så tenker jeg over at lønnskontoret fører overtiden som et separat beløp som skattes 36% helt utenom. Og det ender med at jeg får igjen penger.
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • #20
            Originally posted by jorgenms View Post
            Ole-Marius har ihvertfal sagt han skal legge igjen skattepenga på skarnes :P jeg for min del legger vel igjen de 192 kronene for å få ett stk dekk til bajaen ...
            Dekker jo så vidt turen til Skarnes det der
            Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

            En Baja

            Comment


            • #21
              Originally posted by Motörhead View Post
              Grunnen til at jeg var litt redd var fordi jeg har en grunnlønn på 358 000 i året.
              Jeg hadde beregnet å få 390 000 i total inntekt grunnet overtid.

              Men 2009 endte med 466 000 som total inntekt grunnet overtid og fast helgevakt.
              Oh shit....
              Dette kommer til å gjøre vondt.

              Men så tenker jeg over at lønnskontoret fører overtiden som et separat beløp som skattes 36% helt utenom. Og det ender med at jeg får igjen penger.

              Ikke hørt om tabelltrekk du eller ???
              1 du får skattekort basert på sånn ca hva du skal tjene..., dette er ett tabellkort som sier sånn ca hvor mye du tjener hver mnd..
              Alt over dette skatter du mer av for å utligne sluttsummen
              Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

              En Baja

              Comment


              • #22
                Originally posted by Mr-Online View Post
                Ikke hørt om tabelltrekk du eller ???
                1 du får skattekort basert på sånn ca hva du skal tjene..., dette er ett tabellkort som sier sånn ca hvor mye du tjener hver mnd..
                Alt over dette skatter du mer av for å utligne sluttsummen
                Tabelltrekk beregnes egentlig utfra fradragene dine. Større fradrag, høyere nr på tabelltrekket, som igjen gir deg lavere skatt.


                "Svar fra Skattebetalerforeningen: Variasjoner i lønnsinntekt tar tabellkortet høyde for, men dersom fradragene dine er lavere enn tabellkortet ditt tilsier vil skattetrekket bli for lavt."
                Last edited by jgroneng; 25 March 2010, 21:01.
                Dirty Harry Crawler Team
                http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

                Comment


                • #23
                  Originally posted by jgroneng View Post
                  Tabelltrekk beregnes egentlig utfra fradragene dine. Større fradrag, høyere nr på tabelltrekket, som igjen gir deg lavere skatt.


                  "Svar fra Skattebetalerforeningen: Variasjoner i lønnsinntekt tar tabellkortet høyde for, men dersom fradragene dine er lavere enn tabellkortet ditt tilsier vil skattetrekket bli for lavt."

                  Hvis du sjekker litt bedre etter så vil du skjønne hva jeg mener
                  Tabelltrekk går på hvor mye du tjener og selvsagt hva du skal ha i fradrag. Sier seg selv det, du kunne jo prøve å si du skal ha skattekort med 0 i fradrag, da ville du jo fått igjen relativt godt med pæng

                  Men samme tabellen sier også hva du skal betale av alt som du tjener MER enn vanlig lønn
                  Men selvsagt er jo ikke dette mer nøyaktig enn hva renta var når det ble beregnet, osv osv....
                  Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

                  En Baja

                  Comment


                  • #24
                    55K på meg og kjerringa... Det gjorde overhodet ingenting
                    Team Losi Norway 2010
                    Team Losi 8eight 2.0 EU--Nitrotane--- Spectrum Dx3R
                    www.smallsize.no

                    Comment


                    • #25
                      wæææææææææææææææææææææ
                      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X